Blog de consilier independent, blog de nu te vezi!
Ma refer desigur la presedintele Traian Basescu. Sincer, m-am cam saturat sa scriu despre iesirile din “prime time” ale presedintelui Romaniei. Dar dupa ce l-am ascultat cu multa rabdare si interes timp de 75 de minute merit si eu sa vorbesc pret de cateva randuri. Ne-a explicat (pentru a nu stiu cata oara, ca si cum noi nu am sti) care este situatia invatamantului romanesc si a cadrelor medicale. Si ne-a vorbit si despre criza, despre rezervele valutare ale Romaniei, despre cele 100 de tone de aur romanesc, despre mediu, despre Standard & Poor’s, despre fonduri europene si as putea continua pret de 75 de minute…
Stau insa si ma intreb: Traian Basescu ne considera pe toti prosti? Dupa patru ani in care nu a facut nicio conferinta de presa, ci a iesit doar la ora Jurnalelor de seara ca sa mai dea cu tifla Guvernului Tariceanu, si-a dat seama dintr-o data ca este presedinte? Si a vrut sa ne arate din jiltul de la Cotroceni ca este un presedinte responsabil si echilibrat si este preocupat de toate problemele importante ale tarii. Ma rog, niciodata nu este prea tarziu. Insa dupa 75 de minute de vorba lunga (saracia omului), Traian Basescu a transmis doua mesaje. Primul: “dragi profesori nu va mai chinuiti cu greve pentru ca daca votati PD-L, eu va garantez ca in decembrie vi se vor mari salariile.” Al doilea se refera la numirea premierului: indiferent ce majoritate se va forma dupa 30 noiembrie, tot pe cine vreau eu am sa numesc.” Adica ne-am pierdut 75 de minute ca sa aflam ceva ce ni se spune de vreo doi ani incoace?
Nu am sa spun din nou ca atitudinea presedintelui Basescu miroase a disperare. Si nici ca astazi si-a pus haina de presedinte al PD-L. Insa ma gandesc, oare marii specialisti din jurul sau nu ii spun ca toate aceste iesiri pot avea efect de bumerang? In fine, ca sa nu spuneti ca sunt carcotasa am si un motiv sa ii multumesc presedintelui Romaniei: a promulgat lege pentru mamici!
143 Comentarii la "Ne ia drept prosti?"
doamna anca,
dati’mi voie sa nu va cred ca ati putea sa vorbiti 75 de minute asa cum a facut personajul in cauza. sunteti dumneavoastra in stare sa ha-ha-iti de cate ori a ha-ha-it el? sunteti dumneavoastra in stare sa faceti glumele lui insipide? puteti dumneavoastra sa va prefaceti timp de 75 de minute ca sunteti interesat de soarta tzarii cand in realitate va pasa numai de dumneavoastra si de partidul pe care il pastoriti? puteti dumneavoastra sa amagiti atatia naivi cati a amgagit el in atat de putine minute? puteti dumneavoastra sa imbratisati cu privirea in acelasi timp si partea stanga a auditoriului si pe cea dreapta?
oarecum off-topic:
am modificat si am completat lista sporurilor pe care le au profesorii:
O parte din sporurile pe care le au profesorii:
Salariu de merit – 15%
Spor de izolare pentru cei din mediul rural 5% – 30% + transport gratuit
Spor pentru profesorii cu gradul I – 10%
Spor de stabilitate – 15% pentru cei cu o vechime mai mare de 10 ani
Gradatie de merit – dupa trei ani de invatzamant – 20% inclus in baza de calcul pentru celelalte sporuri.
Spor neuropsihic – 3 % inclus in baza de calcul pentru celelalte sporiri
Spor de dirigentie – 10% inclus in baza de calcul pentru celelalte sporuri
Spor de conducere – peste 40%
Spor de confidentialitate pentru cei cu functii de conducere – 15%
Spor pentru indrumarea practicii pedagogice 10-25%
Spor pentru predarea simultana in invatamantul obligatoriu 7-15%
Spor de computer – 10%
Spor de bibliotecar – 10%
Spor pentru profesorii de chimie – 10%
Doua salarii de baza acordate mamicilor cadre didactice
Bani pentru imbracaminte – 150 de euro anual
Spor pentru manuale- o data pe an 100 de euro
6 calatorii pe an cu reducere 50% cu trenul
cadrele didactice si copii acestora in varsta de pana la 14 ani care insotesc elevi in tabere beneficiaza de transport cazare si masa gratuite
copii cadrelor didactice sunt scutiti de plata taxelor la concursurile de admitere in facultati si beneficiaza de gratuitate la cazarea in camine
prima de instalare – 3 salarii de baza
premiu anual – un salariu mediu
prima de pensionare – doua salarii de baza
tichetele cadou sunt in valoare de 50 de lei si se acorda 7 pe an
prima de vacanta – un salariu de baza acordat o data pe an
ajutor de inmormantare – 5 salarii de baza
da, ne ia de prosti, dar nu de acum, de hau patru ani ne ia de prosti
ROMANIA -PARADISUL BUGETARILOR-buna ziua doamna anca-vad ca v-a revoltat ultima iesire a dl pres.lucru care nu ma mira,nu-i obligatoriu ca toti sa-l iubim si sa-l creditam pe pres cu bune intentii.
am intrat in campanie,si da pres. basescu ca ORICE OM POLITIC SE GINDESTE LA VIITORUL SAU.
tocmai de aceea ma surprinde faptul ca aveti atita ingaduinta fata de PARTIDUL DIN CARE CU ONOR FACETI PARTE.
dupa ce a aruncat aceasta BOMBA CU NAPALM CARE PIRJOLESTE SOCIETATEA ROM. LEGEA DE MAJORARE A SALARIILOR PROFESORILOR CU 50% MINA IN MINA CU GUVERNUL TARICEANU-acum dupa ce si c.c. si-a spus parerea asteptati din partea celui care oricum in acest caz nu mai poate face cnimic sa fie lucid.
s-au poate m-am inselat eu?a va mai deranjat faptrul ca seful statului le da peste botic obraznicilor care incep sa se creada PRIM MINISTRII SI PROMIT TOT FELUL DE PRAPASTII-VA DAM,VA DAM ,VA DAM VA FACEM-OARE ASA SA FIE?DE UNDE DA PSD?
a probabil va ginditi sa-i marti chiria lui GEOANA SI DIN DIFERENTA SA..
nu trebuie sa fiti suparata pe basescu,doamna anca-conform prerogativelor constitiutionale-BASESCU VA NUMI CU SIGURANTA UN GUVERN MAJORITAR PD-L-de la aceasta realitate trebuie sa porneasca partidul dv-GEOANA SI NICI UN ALT PESEDEU NU VA PUPA IN 2008-20012 FIRMANUL DE PRIM MINISTRU.
opozitia este rezevata partidului dv pt urmatorii 4 ani.si stiti de ce?pt ca e un partid construit pe un corp rahitic-nu vor avea curajul sa treaca la alegerii anticipate,si vor inghitii in sec.
de ce face basescu acest lucru-pt ca si el mai vrea un mandat-si atunci isi ajuta prietenii si-i loveste pe dusmani,ca asa-i in democratie,cineva e la putere si altii in opozitie-acum se nimerste sa intre in opozitie prelungita P.S.D.-OBISNUITIVA CU GINDUL.
Trebuie sa avem mare grija NOI ,cei de la PSD , sa corup.. sa fur…sa speculam bine aceste momente , sa aratam ca ne doare pe ici pe colo de grija patriei….ca ni se rupe inima de soarta…bla bla bla….
Ca vechi si onest simpatizant al PSD-ului imi permit sa va impartasesc cateva solutii sigure ptr.a castiga alegerile :
1 : trebuie cooptat un trust media dispus la orice ‘’solutie imorala”…chiar si pe mamele lor…
2 : clip cu Dana N. sinistrata (3D)…cu viitura de la Cornu ,
cu bazma , opinci ,ie , unghii rupte ,plina de noroi ,plansa , cearcane…. gaini moarte in maini…pe fundal oua sparte….urland ca nu are ce trimite de mancare copiilor …in Elvetia….
3 : clip cu Adi N. adus de spate ca si cum l-ar fi …grijile , cu privirea plina de compasiune&umilinta …bandajeaza o caprioara (si ea cu ochii&botul umezi ) ranita de un nenorocit de vanator.
4 : clip cu fonduri europene de milioane de euro ptr.refacerea gospodariei Cornu…..casa taraneasca de gospodari cu Dana&Adi in prim-plan ,soare fundal ,gaini…multe gaini…foarte multe gaini….vaci ,boi ,capre, oi, caini ,porumbei, caruta cu roti de lemn plina de fier vechi…..WC in gradina , butoi solar.
Aici ,diferite instantanee : Dana mulge vaca ,Adi mulge oaia (grija mareee) ,Dana gatind ptr. porc…. …..Dana la birt , Adi la hora in sat , Adi tesand covoare ,Adi cu busuioc in san ,Adi spaland rufe la rau ,Adi coace paine.
In cocioaba , tablou sepia cu fotografia de nunta : Adi cu palarie tiganeasca pe cap ,Dana modesta nevoie mare..ca o virgina….cu sanii……of of of.
4: urcat Prostanacul intr-o racheta chinezeasca si …suficient.
5 : contactat Daniel de la BOR : baiii !!! dosar pierdut ,de ce naiba nu plimbi si oasele cuvioasei Tamara cea dezlegatoare de ocna si aducatoare de belsug….eeeiiii dracia dracului…..Asta ptr. poporul roman preafericit si de duh saracit.
6 : profesorii in mina si minerii la catedra…..sa fie ordine.
7 : la Curtici …parca la Mizil ….un grup numeros de simpatizanti (baieti ) PSD (popositi cu autobuzele scolare) ,frumos impopotonati in diferite culori ,toale mulate ,scandeaza : ”Nastase te iubim ca ca tine nu (mai) gasim ” .
8 : candidatul (Nastase) sa ignore sapunurile aruncate ”la intamplare” pe traseul de propaganda ….sa mearga drept , cu pieptul in fata , fundul tras…ca si cum n-ar intelege….sa nu para interesat de afisele cu nuduri masculine de pe garduri.
9 : chiar in cizme de cauciuc si cu basca pe cap , candidatul nostru sa nu se dea prea popular…..taranii nu vor intelege ”greseala” de a evalua un cal ca pe o gaina…calu’ la dinti se cauta ….
10 : sa utilizam cuvantul ”dusman” (ala din imn & ADN ) ptr. a explica majoritatii romanilor (91 %) de ce sunt prosti ,imbecili ,pomanagii ,nespalati, boi ,hoti ,cretini ….
Nu trebuie sa-mi multumiti pentru ca-mi pasa de partidul nostru PSD -ul…..
oare cum o fi reusit presedintele basescu sa’i stranga in jurul sau pe cei mai needucati dintre romani? poate pentru ca cine se aseamana se aduna? pe masura ce se apropie alegerile sunt in ce in ce mai disperati si din ce in ce mai agresivi. le intrase de vreun an juma’ in cap ca vor face parte din partidul unic (pdl) si acuma vad cum li se spulbera visul. ar trebui sa fim mai atenti cand sunt in preajma nostra pentru ca pot deveni agresivi. probabil majoritatea sunt dintre cei care’n iunie 1990 ii indemnau pe mineri sa’i “omoare” pe “golani”.
red,
de ce sa mai spele adi la rau? n’ar fi mai bine sa dea fieru’ jos din caruta, sa puna in ea doua butoaie, sa’si puna pe cap palaria aia pe care o purta in poza si sa de’a bice pan’ la rau, sa aduca apa in butoaiele din caruta pe care s’o incalzeasca apoi in butoiu’ solar? in felul acesta nici n’ar risca sa faca reumatism de la apa rece.
Cenushares,
am incercat sa le explic…da’ ….n-ai cu cine …n-ai cu cine.. niste tarani…
Nu inteligenta e punctul lor forte….ei inca se trateaza cu ventuze ,bete de chibrit arse in paharul cu apa ,rugaciuni…EL prefera poala popii….l-au ingropat cinci zile cand a cazut cu fundu’ in niste fire electrice…era iarna…si era frig…de atunci a ramas…asa mai…..
Nu intelege sa elimine din fisa postului ptr.soferul familiei (au nevoie de sofer ca orice taran scapatat)paragraful cu ”minim 27 & filmari interzise de pe bancheta din spate”….
Ar mai fi multe de spus… dar acum suntem in Constanta unde filmam un spot cu Domnul Nastase viril ,cu lanturi maneliste la gat ,tatuaje ( in Photoshop ii punem muschi ,reducem rotunjimile…daca ma intelegeti ce vreau sa spun) conduce ( conduce pe dracu…tot Photoshopu’i baza…ii e frica de apa …ca-l zdrangane valurile …iuuuu.. auuuu ….iiiii …ca o fetita) o barca de viteza pe langa un petrolier—ideea e sa aratam poporului ca EL nu se complexeaza de ”lucrurile” mari …cat mai mari..cele mai mari….
PS : ei se spala numai cand e ”cu rosu” in calendarul crestin ortodox….
Red te felicit pt “sfaturile” tale! Mare om,hahaha
Lasand comentariile politice pe care le faci in stilul tau caracteristic, lasa-i pe altii sa te laude, ca esti tanara , frumoasa si desteapta (intre noi fie vorba, stii ca nu-i asa, dar ce sa-i faci daca ti-au murit laudatorii). Iar cu chestia aia ” de 11 ani langa Adrian Nastase,, las-o mai moale, asa vrei tu sa creada lumea, asa crezi tu, asa ai vrut tu, dar pe el l-ai intrebat daca te-a vrut toata aceasta perioada langa el, sau a fost obligat sa te tina toata aceasta perioada ca pe un caine pe la casa omului, sau poate erai decorativa? Ce parere ai de varianta asta?
Domnul Presedinte Nastase sa NU recunoasca ca a plans la Brokeback Mountain….in nici o imprejurare….
Sa ne inspiram din campania antifumat a Mihaelei R. …cum care ? …aia care se trezeste dimineata cu Razvan&Dani….avand in vedere scaderea consumului de alcool in randul fanilor partidului nostru ,trebuie creat un afis cu Adi in aceeasi postura ca a divei mai sus amintite , doar sloganul adaptat : ”daca beti mai mult , Adi va
- – - – – - – -”….mai am de lucrat la slogan….sa nu poata fi mascarit.
Sa nu fredoneze in public :cucu ,cucu ,cucu…..macar pana trece campania…dar daca nu se poate abtine ,cantecul e : ”Cucu’ SI PUPAZA’ ”.
andrada ,
99,99% sunteti femeie ( sau ati vrea sa fiti)…..faptul ca sunteti ne…nu ati cunoscut in sens biblic chestiunea barbat&femeie , ca nici din mila nu s’a gasit unu sa va faca bucuria , nu este o scuza ptr. comportamentul dvs.
Dupa ‘’stil” trag concluzia ca aveti o etate ….chiar nu ati auzit pana acum de ” O fata desteapta incepe la timp ” ?
Nu aveti nici o scuza ptr. ”problema” dvs. : puteati accesa un credit … parcarile de Tir-uri si Autobazele sunt pline de crestini saraci care ar fi dispusi ptr. o suma conforma cu infatisarea dvs. sa va ….rezolve.
Chiar daca acest credit este insuficient….cu mult alcool ,foarte mult alcool , ati putea pacali un Dorel……
INDICATII PRETIOASE DE PE DEAL, PENTRU RED SI AI LUI
NOI ,cei de la PD-L , sa nu uitam ca ne mana-n lupta dictonul “EI CU EI , NOI CU BOI”, trebuie sa avem mare grijanie sa mintim in continuare, sa injuram cat cuprinde , sa ciordim si sa speculam bine aceste momente , sa aratam pe de o parte ca ne doare de grija patriei si a romanilor (igzact ca seful nostru Mtrozu), iar pe de alta sa asmutim sindicatele sa ceara cat mai multe parale ca sa crape odata taricelul asta care mi-a ras cinci ani din viata,bla bla bla….
Ca vechi si onest simpatizant al PDL-ului va impartasesc cateva solutii sigure ptr.a castiga alegerile, MAI ALES CA ACU’ IN SONDAJE , PSD NI S-A COCOTAT IN CARCA :
1 : In afara de Realitatea si Academia Cataveica, mai atrebuie cooptat un trust media dispus la orice ‘’solutie imorala”…chiar sa-i pupam unde vor, numai sa vrea si ei (a se incerca
2 : clip cu Anca Constantinescu ,”cea cu ciocu mic si cu mintea lipsa”, dar si cu Fetele noastre de baza (Monica Ridzi, Anca Bulangiu, etc, cautand ouale de la Cornu printre cracile ministeriale…Am mai putea face ceva clipuri cu madam Placinta impartind placinte si chiar pe teme religioase. Daca in biblie se spune ca erau ploi cu pesti ori broaste, in clipurile noastre putand ploua cu gogonele si sarmalute si cu zoaie de pe geamuri…PDL-ei zburdand, etc….fiind minunat..
3 : clip cu Marele Matroz, prietenul edecului, adus de spate ca si cum l-ar fi …grijile , cu privirea plina de spaima ca pierde alegerile la potou…bandajeaza o caprioara blonda, ranita-n lupta cu mopul ; Am mai putea face un clip si cu Raluca lui Tatarcan vorbind la luna juma’ de ceas, in care uita cati ani are , dupa care rade descurajata la imaginea sa din oglinda…
4 : clip cu fonduri europene chltuite de un Fluture care facand mare febra, a crezut ca la surprins Aviara taind padurile Bucovinei si ca urmare a purces urgent la stropirea tuturor autovehicolelor cu apa chioara…cica pentru a speria necuratul si virusul H1N5
5.: Clip cu Matrozul cadelnitand in starie bisericesti alaturi de preafericitul Daniel de la BOR si intonand impreuna, ambii amandoi, imnul : “Au plecat olteni la coasa ila, ilai, la”
6 : Clip cu imagini de ansamblu a tuturor autobuzelor, microbuzelor, furgoanelor si camioanelor cu soferi patrioti PDL care vor transporta alegatprii din colegiu in colegiu spre a vota si a demonstar ca suntem un partid umanitar si-i ajutam pe toti…..ai nostri.
7 : Clip cu “draga Stolo” in chiloti tricolori si bandajat la tartacuta (aflat mereu pe postul suferindului) si explicand la tribuna ca el de aia, de cealalta si de toate cele nu candideaza nicaieri fiindca are un curaj nebun si are mila de cei pe care i-ar putea concura…
8 : Clip cu un Ninja cu o pleata-n vant si ochi scaparator de incrucisati,facand echilibristica pe gardul Palatului Cotroceni si demonstrand o cazatura ..fara zgomot pe o masina a SRI aflata-n actiune, care urmarea o grupare de spioni ce voiau sa astupe canalul sau axa Bucuresti-London-Washington;
PS.
Pentru linstea PDL-istilor nostri dragi , Studioul “Portocala Seaca “anunta ca se afla in pregatire noi Clipuri avand ca teme :
1.Evadare de la Cotroceni in toiul unei nopti de iarna;
2.Balerini albi pentru noroiuri negre (de la inundatii);
3.Cum a furat definitiv Nasu mireasa in timp ce mirele era ocupat cu afaceri imobiliare pe terenul lui Negoita;
4.Autoinvitatie la Moscova, atunci cand la Kremlin putina-i spalata .
Cenusareaso,
Din cate imi povestea bunica-mea, taman una pre nume Cenusareasa era aia nespalata, ca sedea saraca langa vatra cu carbune cocsificabil, asa ca nu-i gigea sa te uiti mai inatai la rapanul altuia.
De asemenea, pana a te preocupa pe tine treaba de “sus”, unde sunt butoaiele, baga ochii-n gramatica sivezi ca “in poza si sa de’a bice pan’ la rau,” se scrie corect dea pen’ ca vine de la verbul a da si nu ” a ti-o baga”…
Ba Red.
Tu prohabil faci parte din echipa de scenaristi cu care conduce matrozu tara izact ca pe-o barca , de la venire si pan la plecare, trecand dintr-o telenovela intr-alta.Ba, daca esti asa bun, fa ceva la filmari sau la montaj astfel ca actoru’ principial sa se uite paralel ba, adicatelea nu mereu cu-n ochi la fotoliu si cu celalalt la cascavale.Par igzamplu fa-l pirat bai si acopera-i unul dintre ochi cu-n plasture.
Apoi mai sfatuieste-l la regizare, sa se grabeasca sa-i acorde o medalie si lui “draga Stolo”, ca asta a indurat multe lacrimi de la Basea ba, nu mai are mult si da ortu popii si iar e obligat matrozu sa decoreze numa’ mortii..
argusdre,
“Cenusareaso,
Din cate imi povestea bunica-mea, taman una pre nume Cenusareasa era aia nespalata, ca sedea saraca langa vatra cu carbune cocsificabil, … ”
bunica ta era se pare o femeie desteapta. asta’s eu. un nespalat care sta langa vatra calare pe gramada de carbune cocsificabil. in conditiile astea nici nu’mi poti cere prea multe. e normal sa nu pot face diferentza intre de’a si dea.
ne ia presedintele?? pe noi nu, noi cei care urmarim si comentam fenomenul politic, ci pe cei majoritari, ignoranti, care il cred ca pe sfintele moaste. faptul ca multi oameni de nivel scazut intelectual si educational se inghesuie la bai de multime e explicabil, dar sa citesti oameni cu pretentii care contribuie la cultul personalitatii unui jongleur si pe deasupra sfertodoct, este un afront adus bunului simt si inteligentei unui popor ca romanii
sa vezi intelectuali, pe care-i respecti pt bagajul de cunostinte pt ideile expuse in scris, prostituandu-se astfel este o adevarata tragedie si un exemplu cu efect catastrofal mai ales pt generatii tinere in cautare de lideri de opinie si oameni onesti
inchei cu o nefericita repetitie: Traian Basescu este un politician abil dar un om de stat lamentabil!!!
Doamna Anca Alexandrescu,
Oarecum off topic, aleg totusi acest blog si acest fir, ca fiind ultimul si prin subiect probabil cu o audienta mai mare , pentru a saluta un lucru care s-a intamplat recent sau de care eu am aflat azi la o stire la RTv si anume despre “votul alb”.
Consider acest lucru si un succes al celor care pe bloguri, unii din noi si ma pot indica alaturi de Biblitecaru si inca cativa al caror nume nu l-am retinut, in discutii purtate pe tema asta mai intai la AN blog si apoi la Elena Udrea blog, poate si pe aici dar eu nu mai tin minte(Anca trebuie sa stie).
Cred ca au fost asemeni noua, si multi altii si poate ca si organisme civice.
Eu propunsesem infiintarea de catre cei ce vor acest lucru, infiintarea unei Asociatii, ca fiiind cel mai simplu, rapid si eficient mod de rezolvare spre deosebire de Biblio cre preluand ideea legalist etatist cum este astepta rezolvarea prin lege eu spunand ca o asemenea lege o vom astepta mult si bine , politicienii din toata lumea fiind uniti in a nu dorii sa ofere electoratului dreptul la cartonasul rosu ce este de fapt acest vot alb.
Astfel prin comunicatul de azi(http://www.apd.ro/comunicat.php?id=170)
PRODEMOCRATIA a indeplinit intocmai dorinta mea ca acest lucru sa se realizeze prin organisme civice si prin propaganda ampla a ideii deci solicit din nou ca titularii de bloguri sa participe la acest lucru si acum citez paragraful respectiv din comunicatul APD:
Asociatia Pro Democratia aduce in atentia opiniei publice si solicita institutiilor media promovarea faptului ca, prin Legea 35/2008, a fost introdus “votul alb” cunoscut ca si “vot de protest”, care le permite cetatenilor sa isi exprime nemultumirea fata de candidatii propusi in colegiul lor. Astfel, la alegerile de duminica, 30 noiembrie, este suficient ca cetatenii sa lase buletinul de vot nestampilat pentru ca votul lor sa fie inregistrat separat de voturile nule, transmitand, astfel, un mesaj de nemultumire fata de oferta de candidati din colegiul lor.
Asa este, doar ca legea nu precizeaza vre-o interpretare politica pentru votul alb, rezultand ca nu legea ci noi societatea civila putem impune aceasta semnificatie. cum face APD acum, si bine ca face, dar mi-e teama de o OUG care sa corecteze “scaparea” legiuitorului care impartind dpdv tehnic buletinele votate in buletine votate corect, in buletine nule si in buletine “albe”, a permis interpretarea data de APD, si pe care eu in propunerea facuta mai demult, in lipsa de ceva mai bun in legea de atunci, doream s-o aplic voturilor nule(doar astea la gramada erau in vechea lege)
Dau in continuare textele de lege conexe:
Art 45 din legea 35/2008 prevede:
……………………………………………………………………………
(9) Fiecare buletin de vot citit şi consemnat în formular este aşezat de către preşedinte, ajutat de ceilalţi membri ai biroului electoral, într-un pachet separat pentru fiecare partid politic, alianţă politică, alianţă electorală, organizaţie a cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale şi candidat independent.
(10) Pentru buletinele de vot nule, voturi albe, precum şi pentru cele contestate se fac pachete separate.
(11) Sunt nule buletinele de vot care nu poartă ştampila de control a biroului electoral al secţiei de votare, buletinele de vot având alt model decât cel legal aprobat sau la care ştampila este aplicată pe mai multe patrulatere ori în afara acestora. Aceste buletine de vot nu intră în calculul voturilor valabil exprimate.
(12) În cazul în care există buletine de vot pentru care există opinii diferite privind valabilitatea votului, acesta va fi atribuit unui candidat sau va fi considerat nul în funcţie de părerea majorităţii membrilor biroului electoral al secţiei de votare.
(13) Sunt voturi albe buletinele care nu au aplicată ştampila „VOTAT”. Aceste buletine nu intră în calculul voturilor valabil exprimate
…………………………………………………………………………..
15) Procesul-verbal cuprinde:
…………………………………………………………………………
g) numărul de voturi nule;
h) numărul de voturi albe;
i) numărul voturilor valabil exprimate obţinute de fiecare candidat;
j) numărul de voturi contestate;
Constatam ca fostele voturi nule din vechea lege din 373/2004 si tot asa pana la 1990 si cred ca si mai in spate, se impart in noua lege in doua categorii: voturi albe si voturi nule, ceea ce face mult mai facila si certa introducerea conventiei interpretarii politice a acestora numite albe, caci este o conventie care exista in masura in care este propagata si acceptata.
“Votul alb ” poat fi pus mult mai usor pe seama unei intentii politice a celui care se osteneste sa vina la vot, intentie care prin pregatirea propagandistica anterioara de tip APD (si la care eu va chem pe toti), prin sondaje de verificare a ce au inteles cei care au dat votul alb, va putea fi interpretata corect si contabilizata ca un “cartonas rosu” acordat clasei politice in asamblul ei sau macar cel putin acelei parti majore, care a participat la procesul electoral.Si un caronas rosu, este evident mai mult decat cartonasul galben asa cum ar putea fi interpretata absenta de la vot, daca se elimina indiferenta absoluta care exista si ea, dar in proportii mai mici (conf statisticilor, si in tari care merg mai degraba bine).
Deci vedem ca in actuala lege apare un element legal suplimentar, evident fara semnificatie politica atribuita legal, dar care permite actiunea organismelor civice mai bine decat se putea in vechea lege.
Din pacate de la nivelul electoral de circumscriptie nu mai rezulta si o centralizare in continuare pana la nivelul national al voturilor nule si albe si deci exista riscul sa nu stim in final decat nr de cetteni veniti la vot si al voturilor corect exprimate diferenta fiind desigur nr de voturi nule plus albe dar fara sa le putem departaja. Ramane in acest caz obligatia partidelor, a observatorilor din sectiile de votare si de la biroul electoral de circumscriptie unde ajung datele primare de la sectie si se face inca activitatea clara de departajare cf :
Art. 46. – (1) Biroul electoral de circumscripţie centralizează informaţiile cu privire la voturile exprimate în întreaga circumscripţie electorală, pentru fiecare tip de alegere.
(2) Biroul electoral de circumscripţie întocmeşte şi câte un proces-verbal pentru fiecare tip de alegere.
(3) Procesul-verbal întocmit de biroul electoral de circumscripţie trebuie să cuprindă următoarele date şi informaţii:
a) numărul alegătorilor din circumscripţia electorală, potrivit listelor electorale permanente, defalcat pe colegii uninominale;
b) numărul total al alegătorilor care s-au prezentat la urne, potrivit listelor electorale permanente, defalcat pe colegii uninominale;
c) numărul total al alegătorilor care s-au prezentat la urne, potrivit listelor electorale suplimentare, defalcat pe colegii uninominale;
d) numărul total al voturilor valabil exprimate, defalcat pe colegii uninominale, cu menţionarea numărului de voturi exprimate în secţiile de votare;
e) numărul total al voturilor nule, defalcat pe colegii uninominale, cu menţiunea numărului de voturi exprimate în secţiile de votare;
f) numărul total al voturilor albe, defalcat pe colegii uninominale, cu menţionarea numărului de voturi exprimate în secţiile de votare;
g) numărul total al voturilor valabil exprimate, obţinute de fiecare candidat;
h) expunerea pe scurt a întâmpinărilor, contestaţiilor şi hotărârilor luate de biroul electoral de circumscripţie, care sunt definitive.
(4) Procesele-verbale se întocmesc în două exemplare în original, se semnează de către preşedinte şi ceilalţi membrii ai biroului electoral de circumscripţie şi vor purta ştampila acestuia.
5) Un exemplar al procesului-verbal, împreună cu întâmpinările, contestaţiile şi procesele-verbale primite de la birourile electorale ale secţiilor de votare, formând câte un dosar, sigilat şi semnat de membrii biroului electoral de circumscripţie, se transmite organismului electoral care funcţionează la nivel superior, cu pază militară, în cel mult 48 de ore, în vederea validării alegerilor.
(6) Al doilea exemplar al procesului-verbal se trimite, în termen de 24 de ore, la organismul electoral care funcţionează la nivel superior.
La BEC se interpreteaza si se calculeaza doar cele legate de voturile valabil exprimate adica repartizarea mandatelor parlamentare si rezultatul acesta se publica, dar nu rezulta ca BEC s-ar mai ocupa si de aspectul discutat deci in lege nu exista intentia de a considera votul alb drept un semnal politic asa cum spune mai voalat si APD
PS Desigur o fi spus dl Basescu ca dl Taubaum greseste, si cam asa este, dar totusi soldatii americani voteaza prin corespondenta, aproape o treime din votanti au votat anticipat in SUA ,in timp ce la noi o ordonanta neconstitutionala data de guvernul PSD-PNL, si spun intai PSD caci trebuie indicati cei care ordona si apoi cei care executa chiar daca ordinele se dau pe cai oculte.
Acesta Ordonanta de Urgenta 97/2008 de modificare a Legii 35/2008, discrimineaza o parte importanta a cetatenilor cu drept de vot din Romania privandu-i de participarea la alegerile din 30 noiembrie 2008.
Cred ca partidul responsabil daca exista ar trebui urgent s-o conteste la CC.
Anca, cel mai important e sa NU VREM sa ne ia de prosti! Nici asta, nici altul!
Intrebare pentru cine stie:
Acest Argusdre este unul si acelasi cu IONHUT de la EU-blog?
de fapt unii pe acolo i se adreseaza uneori cu Argus?
E prea comic, este “in topic” adica asa este, ne ia drept prosti, asa ca nu ma pot abtine.
SCRISOARE ELECTORALA DESCHISA
Stimati candidat in cele peste 400 de colegii in numar de aproape 3000,
Luati exemplu de la dl AN-blog unde apare intrebarea afirmatie editoriala: Ce ii trebuie Mizilului? si introduceti in mesajul vostru electoral intrebarea afirmatie retorica:
Ce ii trebuie colegiului X(in care desigur candidati dvs)
Desigur insa ca nu veti avea sursa de inspiratie pe care o are AN in istoricul primar al Mizilului dl Leonida Condeescu si cititi mai jos din Caragiale, daca nu ma credeti:
“Ce a făcut Leonida Condeescu(ce va face AN daca va fi ales) pentru urbea lui este imposibil de descris pe larg într-un cadru aşa de strâmt. Mă voi mărgini prin urmare a consemna, în liniamentele lor generale, unele din faptele sale cele mai importante, al căror mobil a fost totdeauna dorinţa fierbinte de a afirma importanţa Mizilului, de a grăbi ridicarea Mizilului, de a realiza înflorirea Mizilului. Este Leonida(Adrian) un ambiţios? Da, fără îndoială! zic eu; dar când ambiţiunea nu este egoistă, ci altruistă; când ea s-aprinde pentru binele public, este nobilă şi mai presus de orice laudă. Din frageda lui tinereţe, Leonida(Adrian) a visat un Mizil mare, un Mizil cel puţin capitală de district deocamdată… Astfel, odată l-a-ntrebat profesorul la lecţia de geografie:
- Leonido, care e capitala judeţului Buzău?
- Mizilul, domnule! a răspuns cu mândrie tânărul Leonida, viitor primar al urbei sale natale.
- Nu-i adevărat, Leonido, a zis profesorul; e Buzăul… Dar capitala judeţului Prahova?
- Mizilul, domnule! a răspuns hotărât junele.
- Nu-i adevărat, Leonido; este Ploeştii. Dar a judeţului Ialomiţa?
- Mizilul, domnule! a răspuns desperat băiatul.
- Nu-i Mizilul; e Călăraşii… Treci la loc!
Leonida a tăcut, încruntându-şi sprâncenele – e foarte sprâncenat(si Adrian este la fel) – şi a trecut la loc. Dar dacă a tăcut, asta nu înseamnă că n-a gândit(si Adrian gandeste mult)…
“A! şi-a zis el în gândul lui. A! care va să zică, Mizilul nu e capitală de judeţ!”
De atunci tânărul nu a mai avut astâmpăr, şi, înainte chiar de vârsta legiuită, s-a aruncat cu pasiune în luptele politice, şi – orice glumă deoparte – trebuie să mărturisească fiecine că puţini dintre bărbaţii noştri politici mari şi mici au fost aşa de consecvenţi ca Leonida: soldat credincios al partidului conservator(PSD), încă de pe vremea când nu se-ndura să crează că Mizilul ar putea fi ceva mai puţin decât capitala Ialomiţei, dacă nu a Buzăului sau a Prahovei, a rămas până astăzi acelaşi – partidul său n-are un membru mai nestrămutat şi mai devotat. Toate stăruinţele lui Leonida pentru a face din Mizil capitala unuia dintre cele trei judeţe limitrofe au rămas infructuoase: era peste putinţă a se degrada, fără nici un motiv plauzibil, Ploeştii, Buzăul, ori Călăraşii. În privinţa Ploeştilor, Leonida găsise motivul, un motiv destul de puternic: Ploeştii se făcuseră vinovaţi de o crimă contra unităţii statului; acest oraş se proclamase odată ca republică independentă(las ca proclama AN la Mizil asa ceva); statul avea tot dreptul să pedepsească Ploeştii şi să declare Mizilul capitală a Prahovei. La această argumentare zdrobitoare a lui Leonida, i s-a răspuns că un caz identic se petrecuse cu sora noastră de ginte latină, Franţa: Parisul se declarase şi el comună independentă; cu toate astea, nimeni nu s-a gândit să-l pedepsească prin degradare, mutând capitala districtului în altă parte, la Versailles, de exemplu.
Atunci, Leonida a propus guvernului o altă soluţiune: să se ia câte o bucată din cele trei judeţe limitrofe, să se facă un trup, care să se declare judeţ de sine stătător cu capitala Mizil. Soluţiunea era neadmisibilă, din cauza crizei de care suferea tezaurul public.(poate ca este admisibila azi, ce zici AN?)
Fără să renunţe a gândi la realizarea visului său într-un timp mai oportun, Leonida a început să stăruie ca barem să se strămute la Mizil episcopia de Buzău. Fatalitatea însă! S-a opus sinodul.
- Atunci, dacă nu se poate episcopia, strămutaţi la Mizil măcar regimentul 32!
La aceasta s-a opus comenduirea corpului respectiv de armată.
- Atunci, dacă nu se poate regimentul 32, înfiinţaţi-ne un liceu clasic şi mutaţi la Mizil Facultatea de medicină din Iaşi!
La aceasta s-a opus Ministerul Cultelor.(acum cu univ particulare o sa-i fie usor lui AN si o sa ajunga si Rector )
- Sau clădiţi-ne un teatru naţional cu o subvenţie din partea statului!
La aceasta s-a opus Direcţia generală a teatrelor.
“Mulţi vrăjmaşi are Mizilul!” a gândit cu amărăciune Leonida, şi la acest gând şi-a îndoit energia. A cerut o audienţa la rege.(La Basescu sau la Iliescu, nu m-am hotarat inca) La această audienţă, Leonida şi-a aşternut tot programul său de dezvoltare a Mizilului, arătând în culori vii suveranului perspectiva unui măreţ oraş, care să fie cu vreme fala regatului.
- Sire, tot s-a făcut pentru alte oraşe; pentru Mizil, nimic! Noi n-avem reşedinţă de judeţ, n-avem tribunal, n-avem episcopie, n-avem regimentul 32, n-avem liceu, n-avem facultate de medicină, n-vem teatru naţional, n-avem pod peste Dunăre – n-avem nimic, nimic, sire!… Rugăm pe maiestatea-voastră să ni se dea şi nouă ceva din toate astea. Să nu se uite că Mizilul este un oraş care a luat totdeauna parte cu entuziasm la cele mai mari acte ale istoriei naţionale; este păcat, sire, ca Mizilul să fie astfel persecutat! căci nu putem pentru ca să zicem alt decât că este o persecuţiune!
Suveranul a promis că va recomanda atenţiunii guvernului stăruinţele energicului primar, şi-n adevăr, cum a văzut pe preşedintele consiliului, i-a vorbit despre Mizil şi despre Leonida. Preşedintele consiliului a surâs cu bunătate şi a spus regelui:
- Sire, primarul Mizilului este un tânăr foarte meritos; însă are… are… nu un cusur, ci un exces de calitate: ţine să facă, cu orice preţ şi cât se poate mai iute, din urbea sa măcar un port de mare…(las` ca poate, poate AN daca sparge toate ouale sa-i consruiasaca o mare “organica” un fel de sua primordiala si poae din cojile de ou vor apare germenii vietii pe baza de calciu)
Pe când Leonida medita asupra chestiunii arzătoare: “ce s-ar putea cere guvernului în favoarea dezvoltării Mizilului?” iată că Direcţia generală C.F.R. înfiinţează expresul Bucureşti – Berlin via Breslau. Leonida ia itinerarul oficial şi vede… o scăpare din vedere, probabil! o greşală de tipar, desigur!! în dreptul Mizilului nu se indică ora – o linie dreaptă, ca la Inoteşti şi la Vintileanca! Aleargă la gară… Cercetează… Nenorocire! Nu e scăpare din vedere, nu e greşală de tipar! Este exact: expresul trece pe la Mizil fără să se oprească, nici la dus, nici la întors!
A! asta e prea mult!
Merge să stăruiască la C.F.R. ca, pe tăbliţa albă cu litere roşii, care indică direcţia celor două exprese, să se scrie de acum: Berlin-Bucarest via Breslau-Midil(Cornu), şi, viceversa: Bucarest-Berlin via Midil(cornu)-Breslau.
Nota: parantezele imi apartin
ion adrian,
Intrebare pentru cine stie:
Acest Argusdre este unul si acelasi cu IONHUT de la EU-blog? de fapt unii pe acolo i se adreseaza uneori cu Argus?”
eu nu cred ca argusdre este ionhut. argusdre m’a atacat destul de dur aducand ca argument faptul ca am scris “de’a” in loc de “dea”. a fost o neatentie pe care o observasem inainte dar n’am mai postat o erata pentru asta. pe ionhut nu’l cred in stare sa atace cu o prostie din asta. eu cred ca e tot unu’ de pe blogul EU care a asteptat de mult sa’mi aplice o “corectie” …
Cenushares,
Da imi amintesc, ca si pe la AN, Argusdre era una din clonele care umbla cu DEX-ul in mana, ca de astea cu siguranta ca i-au invatat la Baneasa,
In schimb Ionhut chiar daca se vede ca nu a uitat chiar tot ce l-au invatat la Baneasa pe blogul EU nu foloseste acesta metoda dar poate ca acel Blog fiind mai putin “intelectualizat” ca cel de la AN este dificil sa faca asta.
Argusdre este un Mos Teaca pensionat …..are o ciudatenie de blog…..NU merita bagat in seama…..E UN BOU !
E un ostracizat superflu complexat frustrat …..
Armata este institutia cu cei mai multi imbecili .Nevestele lor sunt …”usoare de musca” , fetele lor curve , baietii lor ….tot cu baietii…..
Te salut RED! Ieri m ai facut sa rad cum de mult timp n am mai facut-o! Mai bine ca tine nimeni nu putea sa zugraveasca acele MINUNATE sfaturi de campanie, da’ ce-i mai oftici pe astia a lu’ psd! Voi veni special pt a te citi, ai un fan declarat! Dar la EU pe blog de ce nu vii? Ar fi amuzant!
Red
Mai exaltatule, cu limbajul asta pe care-l ai de la mamica ta si soferul turc ce o insotea, prohabil ai evadat ori de la balamuc, ori de la puscarie.
Nu-i nimic de mirare, pentru ca se stie ca marinarul a strans in jurul lui pe coverta toti vagabonzii, colivarii, boschetarii si bolnavii psihici..
Mergi mai bine si fa-ti o injectie…, pentru ca dialogurile de aici nu-s pentru capete seci.
Antonia
La voi e moda schimbarii permanente a nick-urilor ca sa nu mai stie omu’ unde-i exaltatu’. Iti stavilesc eu curiozitatea : acest Red posteaza inclusiv la Elene Udrea, dar sub alt nick.Multumita, sau satisfacuta ?
Anca, ar trebui sa faci ceva ordine pe strada asta. Nu de alta, dar Hookerella&HerPimp cred ca s-a legalizat prostitutia si dincolo de perimetrul ororii blonde ce raspunde la numele Udrea. Sau Cocos.
Stimata Doamna,
Va gasesc foarte pasionata si chiar obsedata de activitatea Presedintelui Romaniei si a Românilor de pretutindeni.
Este foarte bine, dar dece incercati sa gasiti numai partile negative, veniti si inrolati-va in ameliorarea vietii natiunii noastre.
Sa fiu Sincer, gasesc mal poli maniera cum interveniti, sau, chiar intentionat, raspunzând astfel, salariului patronului Dvs si nu sentimentului sincer al inimii.
De departe se vede ca persoana pentru care va exercitati activitatea nu va satisface intelectual, este normal, compromis si depasit de actuala perioada.
In plus acest Adrian NASTASE trebuie sa-si rezolve dosarele in asteptare, o spun jurnalisti.
Adrian Nasate nu este proactf, a devenit amorf si depasit de valul noii gândiri politice, chiar din sânul PSD.
Mircea GEOANA, isi depaseste Mircea GEOANA zi de zi, avem deja un lider.
Salutari tataului Dvs, a ramas subtil si delicat, o calitate care se mosteneste, ma intreb câte odata.
Sunteti formidabila, calitatile Dvs. pot fi utile natiunii si posteritati mai mult decât pentru canibalul Adrian NASTASE.
Cordiallement,
Stefan RADOVEANU
de
Dna Anca,
Si acum sa intru foarte serios in topic ca sa nu fim noi cei care te citim luati drept prosti desi sunt sigur ca tu doar ai vrut sa provoci discutia si bine faci:
1. Promisiunea lui Basescu in varianta ta:
“dragi profesori nu va mai chinuiti cu greve pentru ca daca votati PD-L, eu va garantez ca in decembrie vi se vor mari salariile.”
Realitatea din teren:
a. La conferinta de presa de joi 30 oct.2008:
” Repet, fac un apel la sindicate să-şi amâne până după alegeri, deci până în luna decembrie, mişcările de protest, iar după instalarea noului guvern, cu certitudine, va exista varianta discuţiei: bani, dar condiţionat de reformă, reformă contra salarii.”
Deci draga Anca: cu adevarat va exista varianta discutiei cu noul guvern.
Se indoieste cineva de acest lucru, ca doar nu va mai fi posibil un guvern PNL de 20%?
b. Tot acolo:
Anca Simina, Evenimentul Zilei: Cum garantaţi acestor oameni că după alegeri se va instala un guvern care să mărească salariile profesorilor? Veţi pune această condiţie de negociere? Şi, doi – în condiţiile în care aceste salarii, totuşi, nu se vor mări, cum garantaţi că viitorul guvern va avea politici, spuneţi dumneavoastră, perfect corelate cu cele ale Băncii Naţionale?
Preşedintele Traian Băsescu: Eu nu pot crede că o lege în România ar putea să nu fie aplicată. Deci, aici discutăm despre o lege în ceea ce îi priveşte pe profesori şi a nu o aplica ar însemna că nu mai suntem într-un stat de drept. De asemenea, vă pot spune că va fi foarte greu pentru un partid care nu face prioritate din educaţie, din sănătate, din reformarea administraţiei centrale şi locale, va fi foarte greu să desemneze un premier, dacă nu imposibil. Deci, în aceste condiţii, am credinţa că pot avea dialog cu cel pe care îl voi desemna să ocupe funcţia de Premier şi angajamentul lui public înainte de a-l desemna.
Draga Anca,
Basescu are absoluta acoperire, atat timp cat el considera si are absoluta dreptate, si in plus este si dispus sa aplice acest adevar, ca numirea premierului nu este ceva de tipul “semneaza dle aici precum primarul” cum vor alde Nastase -Iliescu -Bobu -Postelnicu etc care in diferite situatii istorice s-au declarat cu totii, daca nu niste oligofreni precum Bobu, sigur niste lipsiti de raspundere in traducere iresponsabili.
Adica Basescu va numi un premier, indiferent de rezultatul alegerilor, ca persoana, cu certitudine, in mod responsabil, si stiind si asumand acest lucru, cum a facut si cu Tariceanu in 2005 si a recunoscut ca a gresit …
c. La “Sfertul Academic ” vineri , 31.oct 2008
Referitor la intrebarea despre grevele profilor Basescu a spus printre altele:
“De aceea, rămân cu recomandarea, cu solicitarea, cu rugămintea să se gândească foarte bine, pentru că, de fapt, bat la porţi deschise; legea va intra în vigoare imediat ce se instalează noul guvern. Dacă ar renunţa la mişcările sindicale, s-ar preveni intrarea lor în jocul politic al campaniei. De aceea a fost rugămintea, pe care o reiterez acum, să renunţe la mişcări sindicale.
Este evidenta increderea dlui, motivata in cele spuse si la conferinta de presa redate mai sus, ca legea va intra in vigoare, sustinuta consistent si de faptul ca cele doua partide, PD-L si PSD, din care unul va fi in mod cert la guvernare, spun ca vor aplica in mod corect legea adica din momentul publicarii in monitorul oficial sau poate cred eu ca de la 1 octombrie.
2. Problema formarii guvernului:
Tu spui: Al doilea(mesaj al lui Basescu) se refera la numirea premierului: “indiferent ce majoritate se va forma dupa 30 noiembrie, tot pe cine vreau eu am sa numesc.” Adica ne-am pierdut 75 de minute ca sa aflam ceva ce ni se spune de vreo doi ani incoace?
Draga Anca,
Basescu a raspuns la o intrebare care nu pe el il framanta ci pe toti autoproclamatii candidati la functia de PM, si mai ales pe draga noastra presa damboviteana caci:
Intrebare(a fost ultima), Sorina Matei, Antena 1 şi Antena 3: S-a născut un Prim-ministru?
Preşedintele Traian Băsescu: De născut, sigur e născut. În orice caz, ce vreau să se înţeleagă foarte bine, am înţeles că sunt partide care îşi fac socotelile aşa, necitind bine Constituţia: păi, ne facem noi 51% şi mergem şi spunem Preşedintelui, “ori ni-l pui, că, uite, noi suntem 51%, noi: două partide sau trei sau câte om fi”, ne ducem şi spunem Preşedintelui “noi suntem ăştia, ne pui sau nu ne pui”. Îi invit să citească Constituţia şi să renunţe şi la ideea că dacă nu ni-l pune, cine ştie ce facem. Să aibă în vedere că cel puţin eu, şi sper să o facă şi ei, nu voi considera facultativă Constituţia României. Mai sunt întrebări? Aş spune că dacă nu mai aveţi întrebări, v-am săvârşit, deci am acoperit toate solicitările(nota mea: excelent final cu “savarsit”, demn de un voevod)
b. Si acum adaug ce a spus in acelasi sens si la Paul Grigoriu ieri:
Traian Băsescu: ….. eu vreau să-i informez pe români preventiv: nici când un partid obţine 51% persoana nu poate fi impusă preşedintelui, ci doar partidul. Deci, dacă un partid obţine 51%, acel partid este îndreptăţit, conform Constituţiei, să dea… deci are dreptul garantat să dea primul-ministru al guvernului. Dar când vine vorba de persoană, este o discuţie care trebuie făcută cu preşedintele şi acceptul preşedintelui, pentru că aşa-i clădită Constituţia, aşa-i scrisă. Când însă discutăm de situaţii ca cea din România, în care eu estimez că niciun partid nu va obţine 51%, libertatea preşedintelui este mult mai mare. Se consultă cu partidele şi, în urma consultării, decide, nominalizează primul-ministru; ceea ce nu înseamnă că parlamentul trebuie să-l valideze. Dar ori de câte ori s-ar repeta această figură, litera şi spiritul Constituţiei trebuie menţinute. Am înţeles că există o construcţie în care unele partide gândesc cam aşa: “N-are nimic, chiar dacă nu avem 51%, ne strângem noi după alegeri şi zicem: 31 şi cu 20 de la altul fac 51. Domnule preşedinte, de aici trebuie să puneţi primul-ministru. Ba, mai mult: vi-l spunem noi”. Complet greşit. Când nu există niciun partid care obţine un vot direct de la alegători, 51%, preşedintele decide nominalizarea după ce consultă partidele. În aceste condiţii, opţiunile sunt deschise. Este posibil să nominalizez unul dintre cei trei, cum este foarte posibil să nu nominalizez pe niciunul dintre cei trei care s-au anunţat a fi viitori prim-miniştri ai Guvernului României. Pentru că este o chestiune de responsabilitate pe care o voi analiza. Deja am analizele mele; analizele vor merge continuu în perioada campaniei şi voi anunţa decizia la momentul legal de a o anunţa şi după ce parcurg toate procesele.
Anca,
Nici nu vreau sa comentez decat intr-un mod ludic, caci si Basescu cam tot asa a raspuns dar la mine tusa va fi mai groasa, caci oricine citeste Constitutia cu buna credinta si care nu considera aberant, precum cei 322 de “preaslinosi”, ca Presedintele este pus acolo la Cotroceni, doar de ” frumusete si de aparat de promulgat fara fasoane legile lor”(si asta este frumosa si e brevetul meu ca si termenul de preaslinos) vede ca Basescu are dreptate dar totusi reiau textele constitutionale ce reglementeaza clar problema:
ARTICOLUL 85: Numirea Guvernului
(1) Preşedintele României desemnează un candidat pentru funcţia de prim-ministru şi numeşte Guvernul pe baza votului de încredere acordat de Parlament.
ARTICOLUL 103: Învestitura
(1) Preşedintele României desemnează un candidat pentru funcţia de prim-ministru, în urma consultării partidului care are majoritatea absolută în Parlament ori, dacă nu există o asemenea majoritate, a partidelor reprezentate în Parlament.
(2) Candidatul pentru funcţia de prim-ministru va cere, în termen de 10 zile de la desemnare, votul de încredere al Parlamentului asupra programului şi a întregii liste a Guvernului.
(3) Programul şi lista Guvernului se dezbat de Camera Deputaţilor şi de Senat, în şedinţă comună. Parlamentul acordă încredere Guvernului cu votul majorităţii deputaţilor şi senatorilor.
Deci pentru oricine fara partis pris ,obiectiv, liber mintal de sofistica romaneasca care permite rasturnarea permanenta a lucrurilor cu fundul in sus care recunosc(cu regret) ca nu se face si la femei, ele nefiind lucruri, rezulta foarte clar ca exista doua situatii si anume:
Situatia nr 1 cand un partid(sau o alianta inregistrata la tribunal cum a fost in 2004 DA si acum PSD +PC) are peste 51 % din parlament, acesta va da din randurile ei PM dar in urma unei consultari adica a unui acord comun, adica sa zicem ca PSD +PC sunt in situatia asta, atunci Basescu spune nu AN, nu Iliescu, nu Voiculescu, si nu Geoana si da ptr Ponta, a preindre ou a laiser ce credeti voi dragii mei ca vor face parlamentarii ? se vor duce la o infruntare uninominala repetata acum? nu vor fi fericiti cu Ponta care desigur poate sa-i puna in guvrnul mariei sale pe toti cei respinsi de B. si daca parlamentul zice OK si va zice ca altfel ajungem poate la urne iarasi.
Este si perfect democratic si lgitim si dreptul presedintelui.
Situatia nr 2 cand nimeni din cei pomeniti nu are 51%, si evident ca chestia cu ne adunam si ne vorbim si dupa ce ne-am facut noi PSD si PNL, albie de porci in campanie ca sa pacalim electoratul idiot acum ca l-am prostit, ne pupam, ne luam de mana si bot in bot sarim in gatul presedintelui, nu tine preslinosilor, este perfect neconstitutionala. Desigur este dreptul suveran si constitutional al presedintelui s-o accepte dar nu este obligat, pigez vous mon grand?
Asa ca discuta EL, cu toti preslinosii astia si apoi zice: ia vino tu la mine,Lavinia Sandru(sa moara Gusa ca m-a tradat) ca nu trebuie sa fi nici membrana de partid si nici parlamentar, dar poate ca si esti. Te-oi fi trimis eu mai demult pe autostrada, dar fata de astia din neamul lui 322, tu esti o “fiinta luminoasa”, vezi ca ti-am promulgat si laudat si legea… si mi-ai place dimineata pe la Cotroceni la o cafeluta cum ii place si lui Patriciu de Tariceanu, dar eu mi-s hetero si nu agreez Rosca Stanescu sau alte specimene similare.
Si daca esti fatuca desteapta si nu trebuie sa te invat eu cum si ce fel, dar fi atenta sa nu ajungi pe videoclip, si cum mor de frica alegerilor care stiu ca pe tine nu te sperie caci stiu ca cel mai mult iti plce sa fii mereu aleasa(dar vorba aia, pana la culeasa) convingi tu parlamentul dar vezi despre ministrii vorbesti si cu mine ca daca esti dragalasa il mai iert odata pe Gusa desi acum nu mai este prea interesant ca nu prea mai are pe cine sa tradeze si tolba lui este goala. He, He, He…
Anca: Sper sa apreciezi imbinarea unei seriozitati maxime cu un ludism(era sa zic paludism, dar nu, eu creez cuvinte noi) de asemenea rafinament. Il tai pe idolul tau, ce zici?
Daca am greseli scuzati caci nu-mi pot reciti textele decat functie de marime si la asta abia miine dimineata voi arunca o privire si daca ma voi ingrozi voi veni cu o erata.
Noapte buna.
ion adrian,
pai de ce sa intre legea maririi salariilor in vigoare daca nu s’a facut inca reforma in invatzamant? sau reforma nu e valabila pentru profesori. reforma e pentru ceilalti. celorlalti nu li se pot da bani decat daca se fac reforme dar profesorilor li se pot da.
discursul presedintelui a fost plin de mesaje subliminale. toate aveau scopul de a favoriza partidul prezidential pdl. nu stiu insa cine a pus botu’. poate profesorii desi cred ca si pe ei ii sperie tare cuvantul reforma. cred ca daca ii pui sa aleaga intre salariile actuale si cele marite dar impreuna cu reforma ar alege prima varianta.
ion adrian
desi se intampla rar de data asta presedintele a avut dreptate. chiar daca partidul ala a castigat 50%+1 din voturi presedintele poate refuza o propunere de prim-ministru venita de la acel partid . adica poate sa nu fie de acord cu un om si sa nu vrea sa’l puna prim-ministru. poate sa’i zica aluia asa de exemplu: ba, pe tine te stiu nu esti bun de prim ministru ca ai incalcat legea. ti’ai dat singur o casa de la stat la care nu aveai dreptul si acuma nu mai vrei s’o dai inapoi. locul tau e la puscarie nu la sefia guvernului.si aia n’au ce face, trebuie sa’l schimbe pe infractoru’ cu altcineva.
ion adrian,
presedintele are conform constituiei mai multe posibilitati de a ne arata ca nu’i pasa de romani si de romania. probabil ca nu va scapa prilejul de a ne demonstra ca face “ce vrea muschii lui”. cred ca este in stare de a merge pana acolo incat sa se ajunga la alegeri anticipate. dar romanii s’au mai desteptat din 2007 pana acum. au inceput sa inteleaga cine genereaza crizele in romania. si daca prelungeste criza prea mult nu va mai avea nici o sansa sa castige alegerile prezidentiale din 2009. de romani nu’i pasa, asta este evident. sa vedem daca de el ii pasa.
eu cred ca pdl’ul va lua maxim 25% dintre voturi. si ca in situatia asta traian basescu din cocosul care se da acuma se va transforma in mielushel. si sa ne spuna ca a acceptat solutia asta imorala din dragoste pentru romania … bla. bla … bla … poate o sa verse si cateva lacrimi eventual pe umaru’ lu’ stolojan .. omu’ se iubeste mult prea mult ca sa nu faca asta.
Probabil ca basescu stie sa ne faca prosti, sa-i creada pe alti si mai prosti – d-aia e atat de popular.
http://stirea.wordpress.com/
Doamna Simona Ionescu, v-am vazut blogul “Click”
Va invit la mine pe blog.
Anticipat,
Ovidiu.
http://stirea.wordpress.com/
ovidiu,
ti’am vizitat si io blogul. dupa parerea mea dezvaluirile despre basescu nu fac doi bani cand sunt plasate printre atatea “tzatzilici” eu cred ca ar trebui sa te hotarasti, ori politica ori tzatzilici.
Doamna Anca Alexandrescu,
Am onoarea sa va invit sa cititi textul meu postat astazi, 2 noiembrie, ora 14:34, pe blogul dnei Irinel Cristu privind desemnarea candidatului pentru functia de prim-ministru.
Al dvs., Valeriu Mangu
@ TOTI
Va lansez si dvs. invitatia pe care am lansat-o dnei Anca Alexandrescu mai sus.
Al dvs., Valeriu Mangu
DEMOCRAŢÍ//E ~i f. 1) Formă de organizare şi de conducere politică a societăţii, care proclamă suveranitatea poporului. 2) Formă de guvernare a statului, bazată pe separaţia puterilor şi pe votul universal. 3) Stat căruia îi este proprie o astfel de organizare. 4) Metodă de conducere a unui colectiv, care asigură participarea tuturor membrilor la luarea deciziilor importante. [Art. democraţia; G.-D. democraţiei; Sil. -ţi-e] /<fr. démo-cratie
Copyright (C) 2004-2008 DEX online. Copierea definiţiilor este permisă sub licenţa GPL, cu condiţia păstrării acestei note.
Avem alegeri in toamna; demosul isi exercita dreptul de vot si (admit de dragul discutiei) PDul ia 40%.
Celelalte partide pun la cale si realizeaza o majoritate parlamentara de 51%, ele ramanand expresia votului si electoratului lor.
Doar ca aceasta majoritate de 51% exprimata de vot si de activitatea politica nu face doi bani in mintea singurei persoane luminata de pronia divina, iar vointa sa de a desemna primul-ministru de unde-i spun lui vocile ce le aude dupa doua sticle de JB este mult mai presus decat gandirea colectiva a celorlalti 51% de cetateni romani.
Nici nu mai discut cealalta variant in care iubitu-i PD nu iese pe primul loc, dar el tot ne anunta pe la Radio si TV ca de acolo va veni PMul, mangaiat pe crestet de el, cum faceau regii cu scrofulosii.
Asta nu ne ia de prosti: prostii sunt totusi fiinte umane. Pentru el Romania este plina de viermi, viermi ce daca indraznesc sa murdareasca buletinul de vot diferit decat ilustra sa gandire, nici nu conteaza. Va corecta el. Prin vointa UNICA!
Cam asta este democratia in care traim. Unde ziceati ca-i Congo ala? Si cand e primul avion?
Poate tot cam off topic dar cred ca este important sa discutam putin despre valentele inepuizabile ale stangii si utopiilor acesteia de a nenoroci lumea:
Se discuta atat de mult despre stanga-dreapta in contextul crizei subprime si a urmarilor acesteia, asa ca desi nimic nu-mi mai da ghes, o sa transcriu aici niste idei luate si prelucrate , si utilizate de mine in alte parti, pe care daca o vrea Ionhut sa stie cum si ce, sa munceasca precum face dl Biblio.
Criza subprime, detonator al turbulentelor financiare, a fost provocata de amestecul statului in economie si de inlocuire a regulilor pietei cu activismul social. Dezastrul a fost produs de regulile aberante de pe piata impuse de stanga americana de ani de zile, dar si de Administratia Bush care s-a lasat prinsa in hora.
Bancile de investitii si companiile ipotecare s-au prabusit din cauza ca milioane de persoane nu au mai achitat creditele ipotecare. Majoritatea rau-platnicilor provin din randurile negrilor si hispanicilor. Acestia nu ar fi primit credite in mod normal pentru ca nu sunt solvabili. Nu au bani de avans, nu pot dovedi ca au venituri cu care sa achite ratele si nici o istorie anterioara a creditelor. In SUA, in numele luptei impotriva discriminarii, s-a decretat ca membrii minoritatilor trebuie sa primeasca credite cu orice pret. Presedintele democrat Jimmy Carter a emis “Community Reform Act”, o lege prin care bancile sunt obligate sa crediteze si clientii din cartierele defavorizate, adica din randul minoritatilor. In cazul in care o banca este reclamata de o comunitate (de fapt ONG-uri radicale de stanga) ca discrimineaza rasial pentru ca nu acorda credite ipotecare negrilor si hispanicilor, banca respectiva nu mai are voie sa deschida filiale, sa faca fuziuni sau achizitii.
Housing and Urban Developement (HUD), Ministerul american al Locuintei, a devenit sub Bill Clinton, o adevarata “politie politica”. Clinton a decretat ca 21% din credite trebuie sa mearga in zonele defavorizate, locuite de rau-platnici.
George W. Bush, sfatuit sa atraga voturile mexicanilor, a ridicat plafonul pentru anul 2008 la 39%. Presedintele actual a declarat ca vrea ca pana la sfarsitul deceniului sa apara inca 5,5 milioane proprietari de culoare. Rezulta ca mai nou , in SUA, presedintii ordona bancherilor cat si cui sa dea credite.
Apoi jucaria s-a stricat. Negrii s-au dovedit rau platnici in proportie de 70%, fata de 20% in randul albilor. De altfel, zonele cu credite neachitate in proportie de masa sunt cele unde negrii si hispanicii sunt prezenti in numar covarsitor: sudul Californiei, Florida, sud-vestul, unele orase din nord-est.
Fannie Mae si Freddie Mac detin sau garanteaza aproape jumatate din creditele ipotecare acordate consumatorilor americani, respectiv 5.000 miliarde de dolari (3.160 miliarde euro). Cele doua companii nu ofera imprumuturi directe consumatorilor, ci cumpara ipotecile acordate de creditorii directi pe care le revand sub forma de instrumente financiare investitorilor.
Freddie Mac si Fannie Mae cumpara ipoteci si le transforma in valori imobiliare pe care le garanteaza .In calitate de asiguratori de ipoteci, cele doua companii sunt nevoite sa plateasca atunci cand proprietarii de locuinte se afla in imposibilitate de plata.
Si totusi s-a tras un semnal de alarma :
Candidatul Republican la Casa Alba, John McCain a cerut in 2006, printr-o scrisoare, actiuni de ordin regulator asupra gigantilor ipotecari Fannie Mae si Freddie Mac care ar fi putut preveni actuala criza financiara, sustine publicatia americana Human Events.
Scrisoarea lui McCain – semnata de alti 19 senatori – precizeaza ca “este de o importanta vitala ca membrii Congresului american sa ia masurile necesare pentru ca cele doua mari finantatoare din industria imobliara americana, Fannie Mae si Freddie Mac, sa opereze intr-o maniera sigura. Si mai important, Congresul trebuie sa asigure contribuabilul american ca este protejat in eventualitatea in care oricare dintre cele doua organisme vor pica”.
Senatorul Barack Obama nu a semnat scrisoarea, precum niciun alt democrat.
Bineinteles ca tampenia corectitudinii politice americane, declara vinovata dreapta de acesta criza, care asa cum spune si ZAPA si cum sper sa fi demonstrat mai sus, este in vina stangii si a populismului desantat al acesteia, iar asa zisa Calea a treia a lui Blair si Clinton plansa de Biblio, este din categoria prostiilor de factura socialista de care nu se satura imbecilitatea utopica omeneasca, si s-a ingropat singura in propria ei gaunosenie.
Am mai spus ca exista “Calea a treia de dezvoltare a omenirii”, dar nu prea sunt multi cei care stiu cu ce se mananca acesta, si daca vreti sa stiti cam ce ne asteapta daca nu o gasim si nu o acceptam si nu o aplicam, cititi ce spune un om destul de bine informat adica seful comunitatii americane de informatii, Michael McConnell:
http://www.ziare.com/Risc_sporit_de_razboaie_si_atentate__chiar_nucleare-457682.html
Si in concluzie ce constatam: efectul unor masuri populiste de natura egalitarist socialista cu efecte distrugatoare intr-o economie capitalista si in final corectate tot printr-o “la loc comanda” de acelasi tip.
Cam asta este esenta falimentului celor doua banci si ma refer la Fannie Mae si Freddie Mac (care de fapt nici nu sunt niste banci ci mai degraba niste institutii de creditare a populatiei) si a sprijinului dat de stat acestora .
Desigur ca in toate astea cireasa pe tort a fost pusa de iresponsabilitatea si coruptia umana, unde s-a procedat cam la fel cum au procedat si directorii nostrii din regiile si autoritatile statului(pastrand desigur scara) .
Deosebirea este ca la noi din principiu, toate tunurile, adica excrocheriile financiare groase si nu pe firul de par al lui Patriciu(am explicat odata undeva ce inseamna asta dar acum nu este cazul decat doar daca solicita cineva in mod special), cum au fost Caritasurile, fondurile SAFI si FNI si mie teama ca acum urmeaza ingineria financiara cea mai groasa, cea mai ampla si pe termen lung, adica FONDURILE DE PENSII private si obligatorii, care sunt neconstitutionale, cat timp esti supus unei obligatii, fara o garantie de la cel care te obliga, adica statul roman.
Duminica placuta in continuare.
domnul mangu,
am fost, nu v’am gasit postarea dar am vazut cine’i si cam ce poate doamna irinet cristu. mi se pare a fi un personaj jalnic. daca astia sunt oamenii pdl’ului m’am lamurit cam ce fel de partid e asta.
@ cenushares
Doamna cenushares,
Probabil ca administratorul blogului n-a moderat – ori n-a aprobat (inca) – textul. Deh! La ora asta, tot romanul doarme…
Al dvs., Valeriu Mangu
Ioane Adriana,
mai puicuta, tu continui sa bati campii in asteptarea cocoselului si de aia spui numa’ prostii la fel ca amicul tau de nebunii zapa-Toapa.Uite ceva foarte clar :
IN SUA NU EXISTA STANGA !
Asa ca toata teoria ta de un leu si zece bani e de porc …asa ca lasa, nu te mai obosi.
ia pauza de refacere.
Augusdre,
Te rog nu ma mai citi, caci nu poti intelege ce spun eu.
Dle Mangu,
Cam multe fitze,
Am fost pe situl lui Irinel, am aflat ca va candida ptr PD-l dar nu stiu unde si pe dta nu te-am gasit.
Vrei sa-mi pierd mai mult de un minut?
Ce-ar fi sa publici dta aici, daca tot anunti cu modestie ca ai creat un text. Capisci?
@ Ion Adrian
Domnule Ion Adrian,
Textul a aparut pe blog. Asadar, reveniti.
Al dvs., Valeriu Mangu
Argusdre e gagicu lu’ Nastase …..Argusdre e gagicu lu’ Nastase …..Argusdre e gagicu lu’ Nastase …..Argusdre e gagicu lu’ Nastase …..Argusdre e gagicu lu’ Nastase …..Argusdre e gagicu lu’ Nastase …..Argusdre e gagicu lu’ Nastase …..Argusdre e gagicu lu’ Nastase …..Argusdre e gagicu lu’ Nastase …..Argusdre e gagicu lu’ Nastase …..Argusdre e gagicu lu’ Nastase …..Argusdre e gagicu lu’ Nastase …..Argusdre e gagicu lu’ Nastase …..Argusdre e gagicu lu’ Nastase …..
PS : APV SP TR
Argusdre ,
saptamana viitoare vin la Iasi sa te bat.
Antonia ,
cu placere
nu stiu ce este EU
sunt membru PSD , fan Nastase….posibil sa ma angajeze sofer….
Bill Gates : e indicat sa nu te iei de cretini….posibil sa ajungi sa lucrezi ptr. unul dintre ei…..
Ion Adrian ,
comentariul 19 mi-a distrus rotita de la mouse……
Nu pot sa dorm………………ma gandesc la urmatoarea emisiunea TV cu ”urmariti international” ……..o sa fiu fotogenic ?……titlul ”Crima sangeroasa la Iasi” va determina tampitii sa trimita sms-uri la intrebarea : ”va bucurati ca Argusdre a murit in chinuri groaznice ?”……
invitat 500 ”episoade” : Nastase (iubitul victimei ) ,cu basma neagra ,plans, se cearta ca la usa cortului cu avocata Mariana………
red,
ar trebui sa fii mai atent … nu cumva mai sunt si alte rotite distruse p’acolo pe la tine? …
“Ne-a explicat (pentru a nu stiu cata oara, ca si cum noi nu am sti) care este situatia invatamantului romanesc si a cadrelor medicale”
daca tot stiati ce si cum de ce draq nu ati facut nimic cat ati guvernat? sub cine au devenit lucrurile asa? sub psd-iliescu. surpriza….
sictir
@cenushares,
Da, aveti dreptate. Dar nici nu as indrazni sa ma compar cu “domnul” presedinte.
@YODA BLOG,
Nu, nu eu as spune ca unii s-au lasat prostiti… Sau mai corect spus se lasa prostiti!
@frank zapa[king],
Nu stiu care este legatura dv cu PD-L si Traian Basescu pentru ca vad ca in permanenta el sustineti cauza. In ceea ce ma priveste, nu va faceti griji, nu sunt dependenta de PSD din niciun punct de vedere. Am insa o singura intrebare. Dar PD-L si Traian Basescu de unde or sa dea? Din borduri, parcari si asfaltari? Sa fim seriosi!
doamna anca,
poate vinde domnul presedinte casa din mihaileanu si vor avea de unde sa dea.
@Red,
Va multumesc pentru comentariile dv. Sunt adevarate opere de arta. Apreciez ca va straduiti atat de mult.
doamna anca,
sper ca atunci cand spuneti ca domnul red ar posta “opere de arta” nu va referiti la cele de la numarul 51 la numarul 55.
@cenushares,
Credeti ca mai era nevoie sa mai pun ghilimele? Cititorii acestui blog vor intelege cu siguranta ce am vrut sa spun.
))
@andrada,
Stimata doamna sau domnisoara,
Care este frustrarea dv in legatura cu mine? Comentariul dv nu are nici o legatura cu postarea mea. Pe langa faptul ca vorbiti pe langa subiect va si contraziceti. Calmati-va si cititi cu atentie ce am scris in prezentarea mea. Si nu, nu mi-au murit laudatorii, asa cum nu mi-au murit nici criticii. De aceea sunt foarte linistita. Nu va mai straduiti sa scrieti astfel de comentarii, nu au nici un efect. Din respect insa eu raspund tuturor.
@Argusdre,
Ma bucur sa gazduiesc pe acest blog dezbateri dar am o rugaminte pe care o adresez si lui “red”: fara jigniri! Cred ca putem sa ne sustinem ideile fara sa recurgem la astfel de atitudini. Multumesc anticipat pentru intelegere si sper sa nu va suparati pentru aceasta rugaminte.
@olimpiu,
Subscriu in totalitate comentariului dv. cu o singura precizare: din pacate “noi”,asa cum definiti dv, suntem dependenti de aceasta majoritate…
@simona ionescu,
Si nu vrem?
@In MemoriAM,
Mizez pe selectia naturala.:)))
@Stefan RADOVEANU,
Inteleg ca doriti sa ne luptam in “obsesii”. Vad ca si pe dv va framanta rau alte persoane. Din fericire, nu am obsesii, asa ca stati linistit.
@ion adrian,
In primul rand trebuie sa va spun ca nu am nici un “idol” si sper sa nu fiti foarte dezamagit din acest motiv. Apreciez analiza dv. In plan politic insa stiti bine ca am dreptate. Traian Basescu va crea o problema dupa alegerile din 30 noiembrie cu desemnarea primulu-ministru. Nu a spus nimeni ca are un rol decorativ. Doar se straduieste in fiecare zi sa ne demonstreze ca este “presedinte-jucator”.
@ion adrian,
O discutie despre stanga-dreapta merita o discutie mai larga. Mai ales ca exista o ofensiva puternica a stangii in Europa. Credeti insa ca aceste lucruri importante sunt luate in seama de majoritate? Ma tem ca nu.
@Valeriu Mangu,
Multumesc pentru invitatie. Am sa merg chiar acum sa citesc. Sper insa ca scopul dv nu este de a-i face trafic acestei doamne de la PD-L.
))
@Ilie,
Stimate domn,
Cel mai usor este sa jignesti.Eu nu am fost ministru al invatamantului si nu cred ca e cazul sa va adresati asa. Povestea asta cu PSD e mai vinovat decat PD-L sau decat PNL pentru situatia asta nu mai tine. Pentru ca asta se intampla de aproape 19 ani. Se arunca pisica moarta dintr-o parte in alta. Nu am sa ma transform in avocatul PSD sa spun ce s-a facut in perioada 2001-2004. Cu siguranta se puteau face mult mai multe sau unele decizii au fost gresite. Daca vom continua insa cu astfel de atitudini nu vom reusi sa evoluam.
Doamna Anca Alexandrescu,
Postand textul pe un blog necunoscut am urmarit, intr-adevar, ceva: sa vad in ce masura intereseaza textele mele, in afara, bineinteles, de scopul informativ. Si am vazut: traficul a fost cel mai mare din ultima saptamana.
Pentru o legatura directa, iata adresa: http://irinel-cristu.ro/
In rest, doamna Irinel Cristu este, cel putin prin textele pe care le-a postat, departe de intelegerea misiunii ce revine unui deputat.
Al dvs., Valeriu Mangu
domnu’ manga,
am impresia ca incercati sa ne imbrobiditi. adica ne cam luati de prosti. …
… nu cred ca reusiti sa pacaliti pe cineva. daca ala’i traficul mare pe care l’ati generat nu prea pare a fi de bine. ..
@ cenushares
Doamna cenushares,
Probabil n-ati inteles: eu am vrut sa vad in ce masura intereseaza textele mele, nu sa maresc traficul pe blogul respectiv. Ce-i rau in asta? Pe dvs. nu va intereseaza sa aflati care este audienta textelor dvs.? N-ati auzit, de pilda, de autori de carti care se intereseaza pe la tarabe despre mersul vanzarilor?
Cat priveste blogul cu pricina – ei bine, ma provocati sa fac o analiza a textelor dnei Irinel Cristu, postate pe blogul domniei sale. Problema este insa urmatoarea: daca il voi transmite pe blogul cu pricina, va trece textul de moderator – ori, cum scrie acolo, va fi aprobat? Cum blogul de fata este din acest punct de vedere liber, cu ingaduinta dnei Anca Alexandescu voi posta analiza aici, analiza care, in fond, este de interes public, de vreme ce vizeaza textele unui candidat pentru alegerile parlamentare.
In avanpremiera, textele dnei Irinel Cristu denota o intelegere total gresita a misiunii unui deputat/senator.
Cat priveste traficul, cel inregistrat pentru ziua de ieri arata, in comparatie cu zilele precedente, un interes trezit, imi place sa cred, de textul meu. Rezultatul, exprimat procentual, ma incurajeaza sa ma refer in continuare pe blogosfera – aici sau in alta parte – la probleme de interes public, vizand cu precadere aspecte de ordin constitutional.
Al dvs., Valeriu Mangu
domnu’ manga,
puteti sa va referiti in continuare pe blogosfrea sau pe ce sfera doriti la orice aspecte chiar si la cel de ordin constitutional. nu uitati insa ca interpretarile dumneavoastra pot fi interpretari subiective care pe noi ar fi posibil sa nu ne intereseze. avem acest drept?
@ cenushares
Doamna cenushares,
Doamna Irinel Cristu, candidata pe listele P.D.L. pentru Camera Deputatilor, este unul dintre concetatenii care n-au inteles ca mandatul de deputat/senator este de EXECUTARE, ca deputatii si senatorii trebuie sa fie in serviciul poporului.
Un candidat pentru mandatul de deputat/senator n-are a veni cu proiectele lui “politice”, pe care sa ni le impuna noua, ci trebuie sa faca dovada ca merita din partea noastra, a alegatorilor, increderea ca este capabil sa execute vointa NOASTRA politica.
O astfel de vointa – asadar vointa politica a CETATENILOR, de care vorbeste art. 8 alin. (2) din Constitutie – este cea care constituie materia prima, daca se poate spune asa, a legilor. Noi, cetatenii, trebuie sa hotaram ce lucruri de interes public – ori comun – trebuie sa se realizeze pe o perioada de 4 ani, cat dureaza mandatul EXECUTANTILOR – deputati, senatori, Presedintele Romaniei, primari, consilieri etc. -, nu candidatii deveniti mai apoi deputati, senatori s.a.
Ca regula generala, in cursul alegerilor, partidele politice trebuie sa supuna atentiei noastre, a alegatorilor, proiecte privind vointa de “a face”. Adica, de exemplu: urmeaza sa se contruiasca in 4 ani, pentru a fi folosite de toti cetatenii – ori de fiecare in parte -, fara privilegii si fara discrimiari, sa zicem, la nivelul intregii tari, 10 sosele, 40 de scoli noi, un teatru national etc.
Cand alegem, cand selectam un astfel de proiect trebuie sa vedem daca el prevede lucruri care sa vina, de principiu, in intampinarea nevoilor LEGITIME ale fiecarui cetatean, nu numaidecat in intampinarea nevoilor unui singur cetatean ori a unui grup de cetateni. In aceasta consta vointa politica a CETATENILOR.
Odata cu o astfel de propunere, partidul politic trebuie sa propuna si un candidat chemat sa supravegheze transpunerea in fapte a dispozitiilor proiectului selectat de noi din ofertele tuturor partidelor participante la “targul” electoral. Acest supraveghetor este tocmai Presedintele Romaniei.
Desigur, fiecare dintre noi poate sa se autopropuna pentru functia de supraveghetor, ca independent, dar candidatul trebuie sa vina si cu proiectul de “a face”.
Ceea ce este important de subliniat este faptul ca, de principiu, proiectul care a intrunit majoritatea absoluta a voturilor noastre devine Programul politic al cetatenilor, exprimand vointa POLITICA a acestora. O astfel de modalitate – de a se propune proiecte, respectiv de a se selecta, cu prilejul alegerilor, un proiect – constituie modalitatea TEHNICA de nastere a vointei politice a CETATENILOR – ori, cum se exprima Regulamentul organic al Munteniei, “obsteasca vointa a cetatenilor”.
Programul este asadar ACHIZITIONAT de catre cetateni, nicidecum nu (mai) este al partidului ori al candidatului care l-a propus. Din clipa in care un proiect a fost selectat, partidul care l-a propus poate eventual sa urmareasca realizarea lui, dar din afara sistemului de organe de putere – asa-numitele autoritati publice – chemate sa-l transpuna in fapte.
Dar sa mergem mai departe.
Dupa ce am stabilit, prin modalitatea descrisa mai sus, ce vom face, urmeaza etapa a doua: cum vom face? Sau, altfel spus: cum vom executa?
Tot partidele, ca organisme specializate, urmeaza sa ne furnizeze proiecte de Program “cum vom face” – ori “cum vom executa” -, impreuna cu candidati pentru functiile de executare. Fara a intra in dezvoltari, acesti candidati sunt tocmai candidatii pentru mandatele de deputati si senatori.
Dna Irinel Cristu, ca, de altfel, mai toti candidatii, incurca lucrurile: vine cu Proiecte de “a face”, in loc sa vina, prin intermediul partidului care a propus-o, cu un proiect “cum se face”.
“Omul politic” ar fi, in conceptia dnei Irinel Cristu – si, repet, a majoritatii covarsitoare a candidatilor pentru mandatele de deputat si senator -, cel care vine cu proiecte de “a face”. Zice domnia sa undeva: “Am proiecte politice”. Pai de ce n-a candidat atunci pentru functia de supraveghetor – deci pentru functia de Presedinte al Romaniei? Mai zice domnia sa, ca, de altfel, mai toti candidatii: “Ma angajez sa militez etc.”, “Voi promova sistemul de asigurari pentru sanatate etc.”. Dar ce sa militeze, ce sa promoveze, in conditiile in care deputatii si senatorii trebuie doar sa imbrace in forma juridica adecvata proiectul de lege redactat de Guvern, a carui misiune principala este tocmai de a transforma Proiectul de “a face” in astfel de proiecte de lege?
In cursul activitatii legislative, deputatii si senatorii n-au a veni ei cu proiecte de lege de “a face”, ci de a “turna” in lege modalitatile de executare alese tot de corpul electoral – dar, de fapt, prima forma a modalitatilor de executare trebuie “turnata” tot de Guvern, in proiectul de lege. Adica: Guvermul se uita in Progamul de ” a face”, apoi in Programul “cum se face” si da o prima forma, combinata, a acestor doua programe; apoi, deputatii se senatorii dau forma finala, corectand eventual abaterile Guvernului de la cele doua Programe.
Ce fel de “crez politic” are doamna Irinel Cristu si cum poate deveni domnia sa, impreuna cu noi, “celebra” in conditiile enumerate mai sus – adica in conditiile in care deputatii si senatorii urmeaza sa faca, pana la urma, o operatie pur tehnica?
Doamna Irinel Cristu, ca, de altfel, majoritatea candidatilor, ar vrea, cum spuneam, sa ne impuna “crezul” sau “politic”, adica sa ne dicteze, sa devina “celebra”, cand – vai! – nu trebuie decat sa execute, la timp si bine sarcina tehnica de care vorbeam. O astfel de abordare a dnei Irinel Cristu, a majoritatii candidatilor, este NELEGITIMA si NECONSTITUTIONALA. Candidatii pentru mandatele de deputat/senator n-au a promite nimic, ci trebuie sa faca dovada ca sunt apti pentru treaba TEHNICA de care am vorbit mai sus.
Desigur, ar fi multe alte lucruri de spus, dar ma opresc aici, cu speranta ca veti fi inteles – si citit corect – textele mele.
Al dvs., Valeriu Mangu
@ cenushares
Doamna cenushares,
Uitati-va, va rog, in Constitutie. Si, eventual, puneti-va ochelarii, caci vad ca aveti dificultati la citire.
Al dvs., Valeriu Mangu
domnu’ manga,
io cred ca am inteles. doamna urinel cristu ne promite ca o “sa faca” dar nu ne spune si cum va face ca sa faca. adica daca e implicat sau nu un diuretic in aceasta “facere”. am inteles bine?
@ Cenushares
Doamna cenushares,
Vad ca ati inteles beton!
Ce QI la vaz aveti?
Al dvs., Valeriu Mangu
domnu’ manga,
eu cred ca vazul meu beneficiaza de un QI destul de ridicat. asta m’a ajutat sa inteleg in profunzime ideile dumneavoastra. am inteles de exemplu ca doamna deputat pdl cristu trebuie sa faca dovada ca e apta sa faca “treaba” de care am vorbit noi mai sus. se pare ca am ajuns in sfarsit la consens. sunt de acord sa ne arate “cum face treaba”, mai ales ca am niste dubii privind tehnica prin care persoana isi face treaba, dubii generate mai ales de numele pe care il poarta.
domnul presedinte (nu-i mai zic Base, ca de la o vreme nu ma mai face sa rad) e prizonierul propriei imagini reflectate de media si cum spun unii jurnalisti (tonomate tiganci imputite gaozari) prizonierul serviciilor secrete
disperarea de a vedea PD-L prima vioara a viitoarei guvernari, il duce la marginea prapastiei politice si nu numai.caci va veni vremea unui decont si-n vesnicile incalcari constitutionale, si-n afacerea Haysam, si alte afaceri facute de cand a fost ministru primar general si presedinte
spuneati doamna Anca ca va declansa o criza politica dupa alegeri.poate va o fi ocriza daca parlamentarii vor ramane loiali partidelor care ii propulseaza acolo.atat cat cunosc societate ais mentalitatea din zilele de azi, consider ca nu-i va fi greu PD-L sa racoleze parlamenatri pt sustinerea propriului guvern.dar poate ma insel.multe depind de rezultatele votului din noiembrie, probabil si cariera presedintelui Basescu
Dna Anca,
.
Nu sunt deloc dezamagit
Cred ca cu numirea de PM, nu ati luat-o strict literal in zona ludica, eu am ingrosat-o ca sa subliniez ca in principiu, constitutional, presedintele in cazul al doilea se consulta, govoreste, dar decide dlui, adica daca vrea, in cele din urma va pune si pe dvs sau pe mine(avem QI riidicat, studii superioare mai stralucite decat multi din preaslinosii politicii actuale asa ca Why not?:) ) caci nu are vre-un mandat imperativ, asa cum si Tariceanu ne putea propune pe oricine la justitie si externe etc, drepturile electorale sa le aiba nestirbite dupa constitutie citire si la fel e si la PM in cazul nr 2, dar la T. era chiar mai grav, ca fata de el nu era un veto, stiti ca au fost discutii pe tema asta daca presdintele poate sau nu poate opune veto la numirea unui ministru si a cam ramas in coada de peste, in schimb fata de B. exista totusi parlamentul, care se prezuma ca nu accepta orice fantezie asa cum se prezuma si la PM si la B. ca nu vor prezenta fantezii.
Adica daca PD-l are 35% si PSD+PS + PNL au 55% este cam greu de crezut ca va trece in parlament un guvern Stolojan, dar presedintele poate incerca si poate ca Stolo gaseste destui cu care sa faca 50% + 1, sa treaca guvernul, ca doar a trecut si a guvernat PNL cu sprijin PSD si acum vom asista la varianta tolo sau altul,cu sprijin parlamentar individual, punctual.
Toate astea le spun inainte de a citi ce a scris dl Mangu pe acesta tema si daca ce zice el imi schimba opinia voi reveni.
PS. Dle Mangu, scuze nu am stiut ca e vorba de un test de trafic la care am contribuit si eu odata intrand dupa articol si apoi ca sa ma mai amuz cu duduia Irinel.Sper ca acum sa gasesc articolul.
PS Scuzati o cacofonie, poate or mai fi, dar m-am blocat in prima, asa ca ma scuz ptr toate trecute, prezente si viitoare, dar nu va zic nici sarbatori de iarna fericite, nici la multi ani, ca mai avem vreme.
ion adrian,
“… acum vom asista la varianta tolo … ”
tolo de la tolomac sau de la tololoi?
@Dl V. Mangu,
Da dle Mangu, v-am citit nu va contrazic dar evident ca nici eu si nici dvs nu avem de schimbat o iota la cele spuse pe acesta tema.
Numai bine si mai faceti ceva rating candidatilor partidului lui Basescu caci profesiunea mea de credinta comunicata la EU blog si care este:
…si pe toti ii indemn sa voteze PDl, asa cum voi vota si eu cu familia mea, si cum ii indemn pe toti, numai si numai ptr Basescu si ptr un guvern cu care sa poata acesta coopera, si ptr ca acest partid urmandu-l, a pronuntat, atentie, deocamdata doar a pronuntat, vorbe cu care sunt de acord.
Poate doar daca ar apare la un PSD,PNL…o somitate recunoscuta si de conditie umana ireprosabila, care, intelegand eu asta, dorind sa poata activa politic, a ales acel partid care a fost de acord sa-i ofere sansa, as folosi valentele uninominalului, sau daca candidatul PDl ar fi o javra absoluta de tipul unuia dintre preaslinosi , in primul caz l-as vota pe cel atat de valoros si in cel de al doilea as pune votul alb.
Acesta este profesiunea mea de credinta la aceste alegeri pe care aici am impartasit-o mai demult si pe care o propag cat pot si sa ma ajute Dumnezeu sa am dreptate adica sa nu-mi para rau dupa ce si daca acesta viziune va castiga.
Felicitari RED,
Zapa te poate invidia,
Cenusareasa cred ca poate sa constate ca totusi niste boi ne ia drept prosti.
Argusdre este clona sau avatarul lui Ionhut(Argus) daca ma gandesc la urbea lor comuna, dulcele targ al Iesilor, care insa cu ei a devenit cu totul altceva si daca comparam postarea cu nr 14 de aici, care incepe cu :
Argusdre
Noiembrie 1st, 2008 la 7:40 am 14
INDICATII PRETIOASE DE PE DEAL, PENTRU RED SI AI LUI
NOI ,cei de la PD-L , sa nu uitam ca ne mana-n lupta dictonul “EI CU EI , NOI CU BOI”,…..
cu o postarea de pe, cred ca penultimul fir al Ilenutei, care incepe cam la fel :
IONHUT Says:
October 31st, 2008 at 7:03 pm
INDICATII PRETIOASE DE PE DEAL.
NOI ,cei de la PD-L , sa nu uitam ca ne mana-n lupta dictonul “EI CU EI , NOI CU BOI”, ….
atunci vedem ca se copiaza unul pe celalalt, in timp ce boul de Ionhut, aici ma iau dupa tine, dar pe care nu am curajul sa-l fac astfel in fata
, adica la EU pe blog unde cred ca are viza de flotant ( pe asta de aici l-am lasat in sarcina ta) imi tine lectii de copy-paste.
PS. RED nu am ce face, asa este se strica uneori rotitele, dar eu imi stric tastele laptopului de naduful cu care bat cu un singur deget de la o singura mana si la unele texte de conceptie inalta nu pot da rabat, decat pe la orografie.
Spor la treaba, caci esti o incantare,
BLUE(exista careva cu nicul asata, dar i-l dau pe loc inapoi)
ion adrian,
domnul basescu n’a colaborat cu nimeni pana acuma si nici nu va colabora vreodata cu cineva. si pentru asta el va avea intotdeauna justificari. conform carora absolut intotdeauna ceilalti au fost vinovati. niciodata el.
Serios ,foarte serios : CE ESTE EU ?
NU ESTE NICI O GLUMA !!!!!!!!!!!
red,
cand ai probleme de identitate nu intrebi “ce este eu?” ci “cine sunt eu?”. ca nu’i gluma nu era nevoie sa ne spui. se vede de la o posta ca esti debusolat si ca ai nevoie de ajutor.
Cenushare,
Dar pana acum chiar asa a si fost ceilalti au fost vinovati si eventual au speculat unele greseli neimportatante facute de Basescu care si recunoaste ca el este primul sau adversar.
Sunt destul de neutru politic fiind doar anticomunist-profitor de sistem si tradator de tara si neam, anti securist -politist politic si evident similar antiturnator.
In rest indiferent.
Iliescu mi-a fost initial foarte simpatic(doua- trei saptamani) si nu ptr trecutul lui in primul rand il dispretuiesc eu pe el sau pe AN sau pe etc etc.
ion adrian,
eu fac parte din categoria celor care cred ca toti sunt la fel. voi cei care aveti un idol nu sunteti de acord cu cei care gandesc asa. incep sa fiu dezamagit si de sistemul de vot uninominal. cred a se vor vota tot partide si nu oameni. insemna ca nu avem nici o sansa sa se schimbe ceva.
Cenushares ,
parintii tai stie ?
Ion Adrian ,
?????? E U ????????
stie
@ Ion Adrian
Domnule Ion Adrian,
Nu trebuie sa dam votul nimanui pe simpatii.
Al dvs., Valeriu Mangu
Salut. Imi place foarte mult cum scrii. Ai fi interesat sa facem un link exchange?
Id mess/mail: andrei_the_wise@yahoo.com
blog: http://www.varby.ro
Daca esti de acord astept un raspuns pe mail.
Daca nu te intereseaza imi cer scuze ca te-am deranjat.
Sa avem bafta la trafic!
n’am nimic de spus da’ am vrut sa am comentariul cu numarul 100
Dle Mangu,
Simpatia este motivata rational asa ca…
@RED
Da: Tu
asaaaasssssaaaaa deci…….deschid carnetelul negru… C E N U S H A R E S…….cruciulita neagra…….
Cumpar gaini negre.
Cenushares ……….
BAU !
portocalii,
sa va traiasca matrozu’. da’ nu prea mult ca’s scumpe pampersurile pentru batrani.
@Ion Adrian
Nu ma asteptam ca PRODEMOCRATIA sa indemne electoratul da dea un vot in alb- nestampilat cu VOTAT.
In realitate, voturile albe sunt voturi nule din moment ce nu sunt luate in calculul voturilor valabil exprimate si in centralizari sunt incluse in categoria voturilor nule.
Voturile albe pot fi usor transformate in voturi valabile prin simpla stampilare de catre cei care numara voturile, duypa deschiderea urnelor.
De ce sa lasi buletinul alb cand acelasi efect il obtii prin neprezentare la vot sau prin aplicarea mai multor stampile pe mai multi candidati?
Pare mai degraba o jonglerie care sa faciliteze fraudele.Sau sa-i determine pe nehotaritii dezamagiti de putere sa nu voteze cu alte partide.
@
Referitor la discutiile despre numirea premierului de catre presedinte trebuie facuta precizarea ca articolele 85 si 103 din Constitutie spun ca presedintele, doar, desemneaza candidatul pentru functia de prim-ministru.
Numeste Guvernul, in intregul sau, doar dupa validarea lui de catre Parlament .
radoi,
intrutotul de acord cu ce spuneti. voturile albe pot fi folosite pentru fraude electorale. daca vrem sa protestam ar fi mai bine sa nu ne prezentam la vot ca si ala e un fel de vot alb. sa se prezinte doar ei si familiile lor si va castiga cel care are o familie mai numeroasa. desi cred ca sunt candidati care nu vor fi votati nici macar de familia lor.
Doamna Anca Alexandrescu,
Este corecta analiza privind desemnarea candidatului pentru functia de prim-ministru pe care am postat-o pe blogul dnei Irinel Cristu?
Al dvs., Valeriu Mangu
@Dl. Radoi,
Daca ne este teama de astfel de fraude atunci desigur ca va dau dreptate dar actuala lege nu numara decat voturi nule si albe,. Ori la voturile nule in care intra si cele stampilate cum spuneti sau cele de tipul celor care le puneam eu in urna inainte de 89 cu injuratura V.F.M.Cr.
Si atunci nu se poate exploata politic un gest care ar trebui sa aibe valenta politica: catonasul rosu macar ptr cei din colegiul electoral.
ion adrian,
cine ar putea exploata politic acest gest? vreunul dintre partide?
Draga Anca , sa nu uiti sa-l feliciti pe Presedintele Basescu de ziua lui ……
Sa uram cu totii un calduros ”La multi ani ! ” Domnului Presedinte Traian Basescu.
Multi ani traiascaaaa….multi ani traiascaaaa….laaaa multi aniiiii !!!!!!
La multi ani !
La multi ani ! Putere de munca pentru inca un mandat !
in ultima vreme m’am convins ca sustinatorii pdl sunt cei mai josnici dintre romani. o dovada graitoare in aceste sens este postarea cu nick’ul cenushares de la ora 4.00 pm care nu’mi apartine.
priviti in jurul vostru si constatati singuri. basescu a strans in jurul sau toti paranoicii romaniei.
“Presedintele meu”, deoarece a remarcat deja din sondaje ca “draga Stolo” n-are nicio sansa realo-legala de a deveni prim ministru iar PDL asijderea, si-a luat masuri de pregatire a terenului pentru ca sa joace cum ii convine lui la numirea Premierului(adica interpretand preved.Constitutiei dupa vîsla marinareasca).Astfel, indicatii poretioase in acest sens a primit si S.O.Vantu, care prin IMAS-ul fostului pilangiu M.Chivu, trebuie in fiece seara sa inventeze sondaje de opinie care sa-l desemneze castigator taman pe “draga Stolo”, ca sa priceapa prostimea ce si-ar dori…
Anca, astazi este o data speciala pentru mine. Ziua de 4. Tu stii de ce.
Jegosului ala care se crede spiritual, ala ce semneaza in numele meu omagiul celui caruia cel mult i-as scuipa pe tort, te rog sa-i faci ce stii tu mai bine.
Draga Anca Alexandrescu, esti cumva suparata pe mine?
http://stirea.wordpress.com/
@cenushares,
Scuza-ma, dar nu inteleg bine intrebarea. Te rog detaliaza putin.
Multumesc.
ion adrian,
e vorba de finalul comentariuli 110:
“Si atunci nu se poate exploata politic un gest care ar trebui sa aibe valenta politica: catonasul rosu macar ptr cei din colegiul electoral.”
intrebarea era: cine nu mai are posibilitatea sa exploateze politic?
Anca, 122 de postari nu-i de colo. Mai lasa firul in prim plan caci nu cred ca si-a epuizat valentzele.
@Dl Radoi,
PS O solutie la ce spui ar fi asta. Sugereaz-o tu caci ai ridicat problema la APD.
Cine vrea vot alb are solutia(depinde insa de inteligenta celor din sectia de vot)
Dle Presedinte al sectiei de votare nr:xxxx
Va rog , acesta este un VOT ALB si nu unul ANULABIL.Am folosit acest procedeu nu pentru a-l anula, ci pentru a nu fi cumva folosit fraudulos. Va multumesc frumos.
@Cenushares,
Cei care doresc sa dea votului lor semnificatia de vot de blam, de de cartionas rosu la adresa politicienilor , sa dea acest sens ostenelii si deranjului de a se duce si a vota asa, cu vot alb. Daca votul este anulat intra la gramada cu totzi zevzecii.
ion adrian,
adica sa scriem asta pe buletin?
ii urez azi domnului Traian Basescu ,,la multi ani”
in rest sper la anul ca Romania sa fie reprezentata altfel, si nici macar nu ziar ,,jidovesc” sa nu poata rade de incultura presedintelui Romaniei
@Cenushares
Daca asa cum a zis dl Radoi, ti-e frica de frauda care ar putea fi prilejuita de votul tau alb.
PS In cel mai rau caz va fi numarat la anulate. dar lumea mai vorbeste…
Ce poti sa faci, tu, un biet omulet votant altceva?
@olimpiu,
Aveti dreptate, de-a lungul timpului au fost o serie de traseisti politici care s-au mutat de la un partid la altul. Totusi, avand in vedere ca dupa estimarile actuale in Parlament vor intra doar 4 partide, va fi destul de dificil ca PD-L sa atraga un numar suficient de mare de parlamentari din alta formatiune pentru a forma majoritatea. De aici si disperarea presedintelui de a creste scorul PD-L.
@ion adrian,
Teoretic asa este insa vom vedea la momentul respectiv ce va spune si Curtea Constitutionala. Va cantari decizia Curtii si in acest caz si sigur, negocierile politice care se vor face in noaptea de 30 noiembrie.
@Radoi,
Ma bucur ca ati punctat chestiunea cu cererea ProDemocratia. Pentru ca daca va aduceti aminte in 2004 erau foarte grijuluii ca se fura alegerile. Au tipat cat au putut insa cand au vazut ca a iesit cine trebuie au uitat sa anunte rezultatul investigatiilor. Si-au adus aminte dupa turul 2… Eu am senzatia ca se incearca acum cu disperare sa se incurajeze atat turismul electoral dar si alte modalitati de fraudare ca sa castige cine trebuie.
@Valeriu Mangu,
Cu ce va incalzeste daca va spun eu ca aveti dreptate sau nu? Am citit analiza dv si stiti ca intotdeauna am apreciat comentariile dv. Nu sunt specialist in drept constitutional si nu vreau sa ma aventurez intr-o discutie pe aceasta tema. Oricum, Curtea Constitutionala se va pronunta in aceasta chestiune. Vom vedea atunci.
@Ovidiu,
Nu intelege de ce vi se pare din timp in timp ca as fi suparata? Pentru ce motiv? Sau de unde v-a venit ideea asta?
@Red,
Stimate domn,
Va rog nu mai imprumutati nick-ul altor comentatori care intamplator imi sunt si prieteni. Sa nu credeti ca asa cresteti simpatia pentru idolul dv.
@In MemoriAM,
Stiu si din pacate asta este lumea in care traim. Unii pur si simplu nu sunt in stare sa separe lucrurile. Sunt alaturi de tine si de EA…
@Anca
Nu cred ca Prodemocratia a avut in vedere atat inlesnirea posibilitatilor de frauda, prin punerea la dispozitia membrilor sectiilor de vot a unui important numar de voturi albe, totusi in sectii partidele se controleaza reciproc, cat deturnarea voturilor nemultumitilor care-si pusesera mari sperante in regimul Basescu spre un iluzoriu vot de protest in alb decat spre alte partide.
Este o invitatie de a se vota in alb daca tot nu se voteaza cu PD-L.
De aceea am spus ca actiunea Prodemocratia este un regretabil act de manipulare.
Doamna Anca Alexandrescu,
Nu trebuie numaidecat sa fim specialisti in Dreptul constitutional – toti cetatenii au datoria sa cunoasca Legea fundamentala, care, pana la urma, este un contract incheiat intre ei.
Curtea Constitutionala n-are a se pronunta asupra chestiunii in discutie si, in general, nici asupra vreunui asa-zis conflict juridic de natura constitutionala. Dispozitia respectiva introdusa in 2003 este nelegitima si neconstitutionala, ca, de altfel, intreaga revizuire.
Dvs. va ganditi probabil la decizia Curtii Constitutionale data in cazul Norica Nicolai; dar chiar si asa, intre cine si cine ar exista un asa-zis conflict juridic de natura constitutionala? Intre Presedintele Romaniei si, respectiv, partide?
Al dvs., Valeriu Mangu
De ce dle Radoi, credeti ca daca nu se voteaza cu PDl ar trebui votat cu alcineva, valabil si daca inlocuim cu orice partid numele de PDL.
Credeti ca este obligatoriu sa avem mentalitatea:” votati cu oricine dar votati”?
Nu cumva propozitia de mai sus ar putea fi citita si: “Votati cu pricene dar votati ca tot pe noi ne votati”
Incercati sa va detasati de microbismul de tipul Hai Steaua , Hai Dinamo, Hai Rapid : la gioale la spital cu adversarii.
Eu spun daca m-as investi ca procuror: “la parnaie cu ei “dar asta are alta acoperire, nu tine de microbism.
PS Sa-l felicitam pe Barac Hussein Obama pentru marea, istorica victorie repurtata.
Dna Anca,
Eu am exagerat intentionat in mod retoric, ca sa se inteleaga(ma bucur ca ati inteles) sia sa se termine cu diversiunea unei asazise nerespectari, cu problema respectarii sau nu a constitutiei, si aici nici CC nu are a se pronunta. Aici este vorba si se poate vorbi de responsabilitate politica, de capacitate de compromis, dar nu i se poate cere totul lui Basescu, ca nu tine.
@ Ion Adrian
De ce nu, d-le Adrian? Intrebarea nu se se refera la nucleul dur de votanti ai partidelor. Acestia sunt atasati de un partid pana la moarte, ca sa imprumutam limbajul microbistilor. Ma refer la acel electorat cu orientari politice neconsolidate care, conjuctural, voteaza cand cu un partid cand cu altul, dupa criterii ale interesului de moment.
Intamplarea face ca in ultimii trei ani prea multi romani cu orientari politice neconsolidate s-au atasat nucleului dur al fostului PD , nucleu care nu trece de 8-10%. O parte din acesti migratori, dezamagiti de PD-L si Basescu se orienteaza fie mai la stanga, fie mai la dreapta PD-L .
Vine PRODEMOCRATIA, vad ca si dvs. ii cantati in struna, si le spune….dezamagitilor dati vot de protest in alb… nu votati cu altii!
Dincolo de interesul electoral, de inteles daca vine de la un partid, dar nu de la un ONG, acest indemn la protest este si un atac la principiul pluripartidismului politic-prin cultivarea neincrederii in partidele politice.
Poate voi fi de alta parere fata de cei care au scris aici, sau poate voi fi pe aceeasi lungime de unda, incerc sa-mi spun si eu parerea.
Romania se imparte in pro-Basescu, anti-Basescu si ceilalti.
D-l Basescu (este reprezentantul institutiei prezidntiale si trebuie sa-l numesc asa si nu Base, betivul sau alte apelative pe care le folosesc multi din media romaneasca) este pina acum – chiar daca nu voi fi pe placul multora – singurul presedinte de la lovitura de stat din ‘89 (unii o numesc revolutie- pacat ca multi au murit cu acest gind neelucidat dupa aproape 20 de ani!), spun singurul care de bine de rau a facut sa i se simta prezenta. Spre deosebire de d-l Iliescu care a tinut “sacul de gura in timp ce sobolanii i-au ros undul” sau de d-l Emil Constantinescu “care s-a speriat de sobolani, l-a lasat si a fugit”, d-l Basescu a avut cel putin curajul sa “scuture sin cind in cind sacul si paguble asupra sacului nu au fost atit de mari”. Regret ca d.p.d.v. constitutional nu are nu putere mai mare ci mai clar delimitata pentru a se impune. Din aceasta cauza, vedeti si acum, ca daca nu va fi de acord cu ceea ce-i baga pe gat partidele risca sa fie suspendat. Va intreb, este in tara aceasta cineva suficient de puternic sa o indrepte pe un fagas bun? Pe un tren mecanicul de locomotiva este suveranul, conductorii – desi au puterea de a trage semnalul de alarma pina la oprirea garniturii – sunt guvernul iar impiegatii si personalul din gari – parlamentarii. Intrebarea este – daca cineba din cei care asigura buna miscare a trenului, da jos mecanicul, se va mai urni din loc? Au garantia ca daca fiecare va pune un om din partea lor, garnitura de tren va mai ajunge in siguranta la destinatie?
Nu sunt un fan al d-lui Basescu. Ma enerveaza insa cind majoritatea celor care vorbesc despre el si care repeta la infinit citeva parti negative: ca a baut cu Becali si s-a urcat la volan (politia – institutie pe care d-l presedinte o doreste sa-si faca treaba – de ce nu i-a luat carnetul, de ce nu l-a pus sa sufle in etilotest, caci nu cred ca ar fi refuzat i- iar daca ar fi refuzat ra de ondamnat!). Cu toate acestea este betivul de serviciu mai ales la “Antene”; este permanent acuzat ca a vindut flota ori singur s-a pus la dispozitia justitiei pentru a fi cercetat (d-l Nastase nu a avut acelasi comportament ci din contra!); sete permanent pus in “concubinaj” cu d-na Elena Udrea dar fara a fi prinsi in fapt si facind subiectul unui “test de fidelitate” la Tv.; este permanent acuzat pentru casa din Mihaileanu, dar Adrian Nastase, Mircea Geoana si multi altii nu sunt luati de urechi. Chiar si acei care au case in Bucuresti si primesc pentru aceasta bani grei pentru cazare sunt trecuti cu vederea, si vb. aia … sunt banii nostri. Priviti la antenele d-lui Voiculescu cite comentarii sunt impotriva presedintelui (d-l Voiculescu a jurat razbunare atunci cind d-l Basescu a fost impotriva nominalizarii sale pe nu stiu ce post la care spera!) si era de asteptat sa se intimple asa. Imi este “greata” sa privesc la aceste posturi asemanatoare OTV-ului, in care nu trec mai mult de cinci minute si indiferent de subiectele tratate sa nu se aminteasca tangential de -l Basescu.
… dar despre astea se poate vb la infinit.
In incheiere vreau doar sa-mi creionez opinia mea.
Am spus si o repet, nu sunt fan Basescu. Ma ingrozeste insa faptul ca Romania nu a putut in aproape 20 de ani sa “nasca” un candidat la presedintie care sa-l inlocuiasca cu succes si care sa fie imaculat din punct de vedere moral, financiar si politic, sa nu aiba nimeni ceva de care sa se agate. Sa nu-mi propuneti pe urmatorii, care mai mult sau mai putin sunt “plini de bube”: Geoana, Iliescu, Mitrea, Vanghelie, Nastase, Boc, Tariceanu, Becali, Vadim, Stolojan, Voiculescu – si numele persoanelor pe care le stim doritoare de a candida, continua – caci nu voi fi de acord cu dvs. Si ma intreb retoric, de ce nu am avea o candidata la presedintie pentru viitor? Femeile sunt mai multe numericeste si deci formeaza un potential puternic de a dicta aceasta, sunt mai putin ahtiate dupa afaceri dubioase, pot deveni o persoana mai putin supusa la jigniri directe si la violente de orice natura etc. Ma indoiesc insa de succesul lor. De ce? Tocmai pntru una din caracteristicile lor de baza, care le face sa nu poata deveni niciodata o forta – INVIDIA.
P.S. Scuzati-mi eventualele greseli la scris, nu exista pe site posibilitatea de a vizualiza comentariul postat si de a-l corecta…
Casino 1243960545…
Casino 1243960545…
Lasa un raspuns